Sv: Prednisolon till hund
Ska prova kortisonsalva om det händer fler gånger. Problemet är bara att hon lär slicka den i sig. Jag ska vara betydligt mer observant nästa sensommar och försöka mota Olle i grind, så att säga. Det är synd om henne, inte bara pga fukteksemet utan för att hon lider så av värmen.
Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till pälssättningen nu på hösten, hon behöver ju underullen när det blir kallare, men just nu är den bara av ondo. Ska jag kamma bort så mycket jag kan eller inte.... underullen sitter ju inte hårt, som täckhåren gör.
Det här med kortison och infektioner, medicinläkaren satte ut kortisonen pga lunginflammationen och några dagar senare satte allergiläkaren in den igen. Första läkaren menade att det inte var bra att äta kortison vid infektion, andra läkaren hade menade att under insatt penicillinbehandling var det ok eftersom jag hade så svårt med att få luft och syresätta mig. Som patient blir man helt förvirrad....
Hunden mår i alla fall bättre nu och såret är torrt med skorpa. Nu väntar vi bara på en härlig höst med lite kyligare väder, då mår både människor och djur bra.
/Sessiagh