Praktikfunderingar

R

rare

Efter mycket om och men verkar det ordna sig med praktik så jag kan söka till hippologen. Har fixat så jag får komma till en hoppryttare, alltså inte en HYN-praktik men jag tror det kommer bli bra:)

Nu till mina funderingar, det står att praktiken ska vara heltid på hippologens hemsida, vad räknas egentligen som heltid? Pga av konstiga busstider kommer jag endast kunna jubba 8-16, räcker det?
Och hur funkar det med intyg på praktiken, räcker det med en "egengjord" av praktikledaren eller måste det fixas en speciell från Hippologprogrammet?

Sv: Praktikfunderingar

ja..fast när jag jobbar heltid som vikarie inom kommunen är heltid 7-16. det jag undrar är om 8-16 skulle räcka?

Det beror väl på hur rasterna ser ut och hur mycket som är betald arbetstid antar jag?

räknar de inte antal månader också? Så om du jobbar lite mindre varje dag kanske du får jobba en månad längre istället, för jag har för mig att man kunde göra praktiken på halvtid!??

förresten, hur har folk råd att ta praktik? Man får ju inga pengar, eller kan man lura till sig det på något sätt?

(Ursäkta om jag lånar lite...)

Senast ändrad av en moderator:

SUNNYDAY:jag ska se om jag kanske kan få lite betald praktik alla fall..annars blir det sommarjobbspengarna, har dock snälla föräldrar som betalar hästen

CAIRO:hinns inte med mer en 6 månader innan det är dags för att söka.

PUNKITY: men jag får ju inte betalt

Liknande trådar

Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama