Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TackJag gav prascend. Man får jämföra lite på apoteken vart det finns billigast.
Hur mycket fick du ge din häst? Stor häst eller ponny?Jag gav prascend. Man får jämföra lite på apoteken vart det finns billigast.
Stor häst. En halv tablett per dag tror jag. Minns inte riktigt. Var några år sen. Hästen är död av andra orsaker.Hur mycket fick du ge din häst? Stor häst eller ponny?
Tack för svar Så fin!Min häst är inte gammal, bara 17 år, men har PPID. Hon fick diagnosen för 2½ år sedan och har medicinerats sedan dess vilket funkar väldigt bra. Hon är precis som vanligt och i fullt arbete. Det enda symptomet som medicinen inte riktigt rår på är pälsen för hon sätter fortfarande väldigt lång och tät päls året om men det är ju enkelt fixat med hjälp av klippmaskin.
Bild från i somras.
Tack för svar Så fin!
Hur mycket medicin får din häst? Vilken medicin får den? Hur lång tid tog det innan du märkte förbättring?
Vilka symtom hade hon som gjorde att hon testades?
Ja det är dyrt och jag vet inte om det finns ens utan recept. 17.50 kr per tabl googlade jag nyss.@Soffan74
Vilken fantastisk ålder han fick ❤
Svullet skap känner jag igen och lång päls. Vår är dessutom väldigt svår att hålla i hull, vilket jag tycker är det värsta. Pigg och välmående förövrigt.
Blir medicinen billigare vid recept? Kollar man apotekets prislista blir det ju otroliga summor om hästen ska ha 2 tabletter dagligen.
Då hittade du lite billigare än jag. Jag menar inte att låta snål, men jag har en gräns på vad jag känner att jag kan lägga på medicinering på en gammal häst. Om han ens svarar på det. Är detta något "nytt" eller man har bara inte vetat vad det varit innan?När jag läser här inser jag att min hade PPID långt innan han fick riktig diagnos
Ja det är dyrt och jag vet inte om det finns ens utan recept. 17.50 kr per tabl googlade jag nyss.
Då hittade du lite billigare än jag. Jag menar inte att låta snål, men jag har en gräns på vad jag känner att jag kan lägga på medicinering på en gammal häst. Om han ens svarar på det. Är detta något "nytt" eller man har bara inte vetat vad det varit innan?
Det är receptbelagt så man får inte ut det utan recept.@Soffan74
Svullet skap känner jag igen och lång päls. Vår är dessutom väldigt svår att hålla i hull, vilket jag tycker är det värsta. Pigg och välmående förövrigt.
Blir medicinen billigare vid recept? Kollar man apotekets prislista blir det ju otroliga summor om hästen ska ha 2 tabletter dagligen.
ja, han blev gammal.@Soffan74
Vilken fin farbrorja, han blev gammal.
Han hade även problem med infektioner. Fick det i munnen, så att en tand fick dras ut, han fick sova några dygn på Ultuna dåVisa bifogad fil 18414
Här är han typ 29-30
Kostade på min pålles tid, runt 2400 kr för 120 tabletter tror jag. Men det är ju 6 år sedan nu@Soffan74