Pottans ögon...

Haukur

Trådstartare
Nu är han igång igen. Pottan har i perioder problem med sina ögon. Dom rinner mer än vanligt och det kan bli lite rött i själva ögonlockskanterna, dock inte i själva ögonen. Det är främst ena ögat och det brukar förvinna av sig själv utan behandling efter någon vecka. Men nu börjar jag fundera lite eftersom detta är ett återkommande problem. Katten är 3½ år nu och har haft detta problem ca 4 gånger under sitt liv.

Har pratat med veterinär om det och dom verkar inte oroade utan säger att sånt kan hända, han kan ha legat i drag eller att något av känselspröten krullat ihop sig och legat emot ögat.

Katten är inte allmänpåverkad av det här, har aldrig feber eller är hängig. Det blir aldrig så mycket klegg att ögonen kladdar ihop och det är inte varigt utan genomskinligt/rosaaktigt som lägger sig i ögonvårn men då mer än vanligt.

Han har mer ögonklet än mina andra pälsbollar när han inte har problem också och han är även den snorigaste av dom.

Egentligen är jag inte så oroligt, speciellt inte då veterinärerna (har pratat med tre olika som alla känner till denna katten sedan tidigare) inte verkar oroa sig öht. Tänkte bara höra om det är någon mer som har problemet på sin katt. Detta är alltså en devon, utan speciellt kort nos eller liknande så problem med tårkanalerna betvivlar jag.

PICT0002.jpg

Sv: Pottans ögon...

Jag har haft nästan exakt samma problem. Jag tror att det berodde på drag.
Men jag ficke en ögonsalva som jag har helt glömt namnet på. .
De var iallafall rena mirakelkuren för jag har inte märkt av det ingen :)

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 175
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Blir så trött! Min ponny har hela livet haft problem med att hennes ögon svullnar och, hon kliar sig och får sår på hornhinnan på...
Svar
6
· Visningar
3 537
Senast: TantEster
·
Katthälsa Länge sen nu, men ni kanske minns att Abbie haft problem med sina ögon en längre tid. Vi flyttade i mars och sen dess har det blivit...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
15 781
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 970
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar