Portrera...?

J

JessicaS

Hej alla sadelkunniga :-)
Då det är så att jag funderar på att införskaffa mig en Portrera (närmare bestämt Portrera Senorita), tänkte jag höra vad ni har för erfarenheter om dessa. Har övervägt om jag ska ha bomsadel eller bomlöst, men det lutar just nu väldigt starkt mot en portera. Ni som ridit i en sådan - vad är fördelarna/nackdelarna? Hur pass bra går signalerna igenom? Kommer man nära hästen eller hamnar man "högt upp"? Hamnar man lätt i en bra sits i dem? Har hört att de ofta är väldigt breda, och jag har haft svårt att hitta en nog bred sadel till min kallblodsdam (som just nu dock är ganska omusklad). Hur skulle ni jämföra en portrera med exempelvis en ST Espaniola?

Helt enkelt - ni som testat portrera, jag hör mer än gärna på era synpunkter om denna sadel! :bump:

Sv: Portrera...?

Man hamnar lite högt ovanför hästen i den sadeln men den är trevlig att rida i! Vad du bör kolla noga då du provar sadeln är att den onte är för trång i dom bakre ortspetsarna det är dom tyvärr ofta.. vad är det för prisklass på sadel du letar efter, om inte pengarna säger emot så tycker jag du ska prova en Amazonas Elisabeth!

Sv: Portrera...?

Faktiskt så vill jag ju helst ha en Amazonas Elisabeth, så du träffade mitt i prick Linna :angel: Men plånboken tjurar... Den här portreran kostar 6000, vet inte om jag kan lägga så mycket mer än kanske 6-8 lappar. Men tack för tipset! Viktigast är ju en sadel som passar både mig och henne!

Här är bild på den aktuella sadeln, som jag kanske ska köpa alltså;

16976194.jpg

Någon annan som testat portrera? :bump:

Liknande trådar

Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 252
Senast: Tossa90
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 076
Senast: lillamy73
·
Utrustning Jag har fastnat i sadelletar-djungeln och behöver hjälp med för- och nackdelar om några sadlar. Jag kan inte bestämma mig vilken sadel...
Svar
1
· Visningar
1 085
Ridning Tänkte att jag startar en ny tråd där jag lägger ut bilder och skriver vad jag tycker om sadeln som jag nu haft i en vecka och bestämt...
2
Svar
20
· Visningar
6 705
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024