misan
Trådstartare
Alltså nu blir jag snart knäpp över vinterkläder till lillkillen. Jag har hört från "alla" att PoP vinteroveraller är så stora i strl, så jag köpte en begagnad i 86 eftersom han är 1,5 år och 86-92 är vad som passar nu. Borde ju räcka bra då tänkte jag. Men efter sådär ett par veckor på dagis sa de att den är för kort, han kunde inte resa sig i den. Så jag köpte en till beg i 92 och tänkte att nuså går det bra vintern ut! Men den är ju knappt större blir inte riktigt klok, hur va det med stora strl? Jaja, får ju skylla mig själv som inte åker och provar men jag har bara inte råd med en så dyr extraoverall och det har absolut inte varit fel på kläderna jag köpt utan de är fina, hela osv men det här med storlekarna va inte det lättaste... Vad har ni andra för erfarenhet av deras kläder?
Kanske ska tillägga att jag såklart inte bara gått på åldersstrl, utan på hans längd, på mätningen för knappt 1 mån sen var han 87 cm så jag kände mig ganska säker på att 92 skulle räcka och att 98 måste bli alldeles för stort.. trodde jag.
Kanske ska tillägga att jag såklart inte bara gått på åldersstrl, utan på hans längd, på mätningen för knappt 1 mån sen var han 87 cm så jag kände mig ganska säker på att 92 skulle räcka och att 98 måste bli alldeles för stort.. trodde jag.
Senast ändrad: