PoP overall

misan

Trådstartare
Alltså nu blir jag snart knäpp över vinterkläder till lillkillen. Jag har hört från "alla" att PoP vinteroveraller är så stora i strl, så jag köpte en begagnad i 86 eftersom han är 1,5 år och 86-92 är vad som passar nu. Borde ju räcka bra då tänkte jag. Men efter sådär ett par veckor på dagis sa de att den är för kort, han kunde inte resa sig i den. Så jag köpte en till beg i 92 och tänkte att nuså går det bra vintern ut! Men den är ju knappt större :confused: blir inte riktigt klok, hur va det med stora strl? Jaja, får ju skylla mig själv som inte åker och provar men jag har bara inte råd med en så dyr extraoverall och det har absolut inte varit fel på kläderna jag köpt utan de är fina, hela osv men det här med storlekarna va inte det lättaste... Vad har ni andra för erfarenhet av deras kläder?
Kanske ska tillägga att jag såklart inte bara gått på åldersstrl, utan på hans längd, på mätningen för knappt 1 mån sen var han 87 cm så jag kände mig ganska säker på att 92 skulle räcka och att 98 måste bli alldeles för stort.. trodde jag.

Senast ändrad:
Sv: PoP overall

Sonen på 20 månader har en POP-overall i 86. Den passar honom bra. Han är väl runt 87-88 cm lång tror jag. Har en liggande i 92 också, men den blir han en michelingubbe i.

Barnen måste ju kunna röra sig och leka i sina overaller! :)

Det är jätteolika på olika årsmodeller. Dottern är 83 cm och hon har en stl 92 från förra året. Den kommer nog att räcka hela vintern men den är inte giantisk. Sen har hon en lite äldre skaloverall i stl 86 som är lika stor...

Man ska alltid prova i butik för stl skiljer sig även inom ett märke.

Min son kan ha sin vinteroverall från pop i stl 116 men i den tunna skaloverallen i samma stl drunknar han i.

Min tös har sin vinteroverall i stl 110 från pop och den sitter också jättebra, men hennes skaloverall med tillhörande fleece i stl 110 är för liten..

Barnen har samma årsmodell på sina overaller och dom är från 2012 års kollektion.

Tidigare år har jag tyckt att pops vinterskidjacka varit i minsta laget för sin stl. Det är så himla olika så man måste testa plagget innan köp.

Tumregel vad gäller i princip alla kläder: det skiljer sig mellan modeller.
Tyvärr är det då nästan ett måste att prova innan köp, om man är osäker på passformen. Det är som med tex damkläder. En stl M i et tröja och en stl L i en annan kan sitta lika bra på kroppen.

Vi köpte tex en reima overall i år, modellen med resår i midjan. En stl större än reiman hon hade förre året, men då i ballong modell. Visst är den nya större, men ingen markant skillnad i benen, som tur var var inte det problemet med den gamla utan ärmarna, och där blev det skillnad.

Tips vid köp begagnat, finns samma modell i butik så prova den där innan :idea:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Sonen fick regnkläder i ettårspresent häromveckan men vi kan inte bli kloka på om vi ska byta storlek eller inte. Vi fick storlek 86...
Svar
10
· Visningar
5 097
Senast: Mustasukka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka