Ponny utan mätintyg

fridiz

Trådstartare
Hejsan mitt namn är Frida och jag har en 5:årig C-ponny ( är själv 14 år ).
Har funderingar på att försöka starta någon tävling men vi ska inte mäta in honom förnst nästa år. Och har därför lite frågor:
Vad för tävlingar kan man tävla utan mätintyg?
Jag vet att man kan tävla pay and ride men vad räknas det som? Klubb, lokal?

Tacksam för svar // fridiz:)
 
Sv: Ponny utan mätintyg

Pay & Ride/Pay & Jump är inga tävlingar utan träningar under tävlingslika förhållanden, och dessa får du lov att ställa upp i eftersom det inte är tävling. Klubbtävlingar är också okej, men alla "riktiga" tävlingar, dvs så fort du behöver licens, måste ponnyn ha mätintyg för att du ska få vara med. Dessutom behöver den även vara chipmärkt.

Läs mer på Ridsportförbundets sida!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
4 263
Senast: Ida94
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 888
Senast: TinyWiny
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 921
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp