ponny tävling,

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

PandoraTrial_Ox

Det är hemskt att man bara får tävla ponny tills man är 18 :(
Pluss att de kankse ska sänka åldern till 16, :eek:

Sv: ponny tävling,

Om man är liten till växten.. så skulle ialla-fall jag tycka det var synd att inte få tävla sin ponny när man e 18..men, men det är bara jag..

tycker med det är synd om det blir så att dom ändrar det

Man får tävla ponny trots att man har fyllt 18, men då får man starta bland stora hästar.

Buttercup3 skrev:
varför tycker du det?

för det är många som är små i växten, och man börjar för det mesta med att rida ponny när man skaffar häst. Och då rider man ju ponny, vilket kan bli svårt att skilja sig ifrån sen bara för att man fyllt 18 och ska gå över till storhäst..

Sen finns det de som tycker det är roligare att rida ponny,

Jag rider både storhäst & ponny, men tycker enda det är synd ...

PandoraTrial_Ox skrev:
för det är många som är små i växten, och man börjar för det mesta med att rida ponny när man skaffar häst. Och då rider man ju ponny, vilket kan bli svårt att skilja sig ifrån sen bara för att man fyllt 18 och ska gå över till storhäst..

Sen finns det de som tycker det är roligare att rida ponny,

Jag rider både storhäst & ponny, men tycker enda det är synd ...

Men som Svea sa så finns det ju inget i hela världen som hindrar dig från att fortsätta tävla din ponny. Bara att lösa hästlicens och ge sig ut.

jag instämmer, är man liten och vill tävla sin ponny så tycker jag att det är helt hemskt att den här regeln fins, jag tycker inte att C-ponny och D-ponny skulle va på samma ålder, isåfall att c-ponny var til 18 och att d-ponny var till 21 eller likande, eller att c-ponny var till 16 och d-ponny till 18. tycker iaf att man borde få fylls 20 år i båda kategorierna och sedan ha sunt förnuft och inse när man e för stor /l¨ng för sin ponny. men men nu är det juh inte så, vilket jag tycker e synd, och alla vill inte tävla sina ponnyer i stor häst klassser, ponnyn kanske inte har dom kunskaperna att gå 110 m.m

Att de kanske ska sänka åldern till 16 tycker jag är absurt. Men att man bara får tävla ponny tills man är 18 tycker jag är bra! Man måste tänka på de mindra barnen också, de är inte kul för dom att tävla mot fler år äldre och erfarnare ryttare. Däremot så tycker jag att det borde finnas ponnytävlingar för vuxna mot vuxna :) Men Barn ska inte behöva tävla mot vuxna människor, enligt mig. Visseligen blir det ju så när man som junior tävlar storhäst, men då har man iaf ett val att man kan tävla mot jämn gammla om man vill.

Jag är liten, kan lätt rida större B-ponnies. Men jag gick över helt på storhäst då jag var 17. Älskar att rida pony, men nu när man ridit storhäst några år så är det så lätt att rida ponny att jag inte vill gå tillbaka, om jag kunde :p :angel:

Ämelie skrev:
Att de kanske ska sänka åldern till 16 tycker jag är absurt. Men att man bara får tävla ponny tills man är 18 tycker jag är bra! Man måste tänka på de mindra barnen också, de är inte kul för dom att tävla mot fler år äldre och erfarnare ryttare. Däremot så tycker jag att det borde finnas ponnytävlingar för vuxna mot vuxna :) Men Barn ska inte behöva tävla mot vuxna människor, enligt mig. Visseligen blir det ju så när man som junior tävlar storhäst, men då har man iaf ett val att man kan tävla mot jämn gammla om man vill.

Jag är liten, kan lätt rida större B-ponnies. Men jag gick över helt på storhäst då jag var 17. Älskar att rida pony, men nu när man ridit storhäst några år så är det så lätt att rida ponny att jag inte vill gå tillbaka, om jag kunde :p :angel:

Det ahr du rätt i, tänkte inte på de mindre ... Det du skrev, så skulle det varit ;)

jag förstår ju att det är som det är men det känns inte så kul när man som jag som bara är 158 cm och har korta ben måste gå över och rida storhästar om man vill fortsätta tävla. Jag kan inte heller lösa hästlicens för henne då lilla systern ska fortsätta tävla henne efter i år..

_Ida_ skrev:
jag förstår ju att det är som det är men det känns inte så kul när man som jag som bara är 158 cm och har korta ben måste gå över och rida storhästar om man vill fortsätta tävla. Jag kan inte heller lösa hästlicens för henne då lilla systern ska fortsätta tävla henne efter i år..

det är i en sådan situation som det är tråkigt att åldersgränsen är 18. Men vi alla har olika åsikter, vissa tycker om att rida storhäst, vissa vill rida ponny. så kommer det ju alltid att va... Men nu är det som det är, men det är som sagt många som tycker det är tråkigt, men vi håller tummarna på att de inte ska sänka till 16år iaf ;)

Va det inte så att dem kanske ska sänka åldern till 16 år på Nationella tävlingar och på regionalt och lokalt är åldersgränsen 18år? Läste det i ridsport iaf.

Tycker det är dåligt, men som tur e så är jag för gammal för ponny när det börjar gälla :smirk:

För det är synd om dem som är små och korta till växten, jag är har fyllt 17 och är typ 158cm :crazy: Jag rider C-ponny fortfarande, visserligen har ja en Dponny också men ja funderar på hur det ska gå när ja ska gå över till häst :) :p

det finns ju lägre åldersgränser på A och B ponny, och jag antar att det är för att tio åringar inte ska behöva tävla mot någon som är 17 eller 18. Jag kan lätt rida B ponny utan problem, men är man tio och stor i växten o har D ponny, så får man väll ta att dom andra är lite äldre. Dom skulle kunna sänka C-ponny gränsen till 16.. (Jag tävlar C, så det vore ju rätt trist då jag är 16, men ändå.. om dom vill sänka överhuvudtaget.)

Förslaget om att sänka åldern till 16 gick aldrig igenom bara så att alla vet.... ;)

De ska inte sänka åldern till 16 år!!
stog i senaste ridsport..o på ridsportsförbundets hemsida..www.ridsport.se fortfarande 18 år!! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
536
Senast: Mli
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka