P
PandoraTrial_Ox
Det är hemskt att man bara får tävla ponny tills man är 18
Pluss att de kankse ska sänka åldern till 16,
Pluss att de kankse ska sänka åldern till 16,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Buttercup3 skrev:varför tycker du det?
PandoraTrial_Ox skrev:för det är många som är små i växten, och man börjar för det mesta med att rida ponny när man skaffar häst. Och då rider man ju ponny, vilket kan bli svårt att skilja sig ifrån sen bara för att man fyllt 18 och ska gå över till storhäst..
Sen finns det de som tycker det är roligare att rida ponny,
Jag rider både storhäst & ponny, men tycker enda det är synd ...
Ämelie skrev:Att de kanske ska sänka åldern till 16 tycker jag är absurt. Men att man bara får tävla ponny tills man är 18 tycker jag är bra! Man måste tänka på de mindra barnen också, de är inte kul för dom att tävla mot fler år äldre och erfarnare ryttare. Däremot så tycker jag att det borde finnas ponnytävlingar för vuxna mot vuxna Men Barn ska inte behöva tävla mot vuxna människor, enligt mig. Visseligen blir det ju så när man som junior tävlar storhäst, men då har man iaf ett val att man kan tävla mot jämn gammla om man vill.
Jag är liten, kan lätt rida större B-ponnies. Men jag gick över helt på storhäst då jag var 17. Älskar att rida pony, men nu när man ridit storhäst några år så är det så lätt att rida ponny att jag inte vill gå tillbaka, om jag kunde
_Ida_ skrev:jag förstår ju att det är som det är men det känns inte så kul när man som jag som bara är 158 cm och har korta ben måste gå över och rida storhästar om man vill fortsätta tävla. Jag kan inte heller lösa hästlicens för henne då lilla systern ska fortsätta tävla henne efter i år..