ponny med vuxen

Welsh

Trådstartare
Jag har ett cobsto som håller ponnymått. Jag som vuxen är sugen på en kortare distanstävling med henne till våren/sommaren. MEN vill även att mina döttrar ska kunna tävla henne som ponny i hopp o dressyr under samma säsong. Vet ni om det kommer funka?

Vet att RRKK kommer ha en tävling mitt på sommaren, förhoppningsvis med en distans som är lämplig för oss nybörjare.

Jag red Roslagsritten + SKånstaritten för mååååånga år sedan, runt -95, vet ni om dessa resultat gäller för mig idag om jag vill ut på en tävling eller måste jag ut på C/R först?

Sv: ponny med vuxen

Har inte hästen gått CR innan så måste den börja med det oavsett vad du har ridit innan.

Så länge du inte löser hästlicens för ponnyn så går det, ponnyer och hästar tävlar mot varann i distans, och det spelar ingen roll vilken ålder man själv är i.

Sv: ponny med vuxen

Du som vuxen kan rida med ponnylicens på distanstävling.
Tror inte att det blir problem då eftersom hästen tävlas enbart som ponny.
// Linda

Liknande trådar

Hoppning Jag sökte i forumet och hittade en ca 10 år gammal tråd. Även om de råd som TS fick i den var bra, så tänkte jag att det kanske finns...
2
Svar
23
· Visningar
3 806
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 477
Senast: ameo
·
Hoppning Jag har ett D ponny sto på 9 år som innan gått rätt så höga klasser i dressyr med förra ägaren men inte mycket hoppade då förra ägaren...
Svar
5
· Visningar
2 730
Senast: Kallebus
·
Distans Kan någon hjälpa mig att reda ut detta. I TR står att "Ryttare på kategori C- och D-ponny får delta i ponnytävlingar i Sverige t.o.m...
Svar
2
· Visningar
1 206
Senast: Seabisquit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka