ponny-hackamore!!!

ElinPelin

Trådstartare
någon! vad är skillnaden mellan vanligt hack och ponnyhack? är vanligt hack sånt med 10-20 cm långa skänklar och ponnyhack med korta??

Sv: ponny-hackamore!!!

Jag hade ett hackamore med korta skänklar på min ponny. På de flesta kan du ställa in så de passar en ponny och storhäst.
Det jag hade kom från Hööks och fuknade hur bra som helst.

aa, men det finns ju nåt som kallas för just ponnyhack; som finns i st. full också...

jepp!

ponnyhack - korta "grova skänklar
vanligt hack - brukar ha tunna långa skänklar

skillnaden mellan ett ponnyhack och ett sk tyskt hack är skänklarnas längd.
och precis som med bett med skänklar så blir det tyska hacket med långa skänklar skarpare/större hävstångsverkan än ponnyhacket som har kortare skänklar..

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som ridit på olika utformningar av korta hackare som upplevt någon skillnad på dom? Rider ut på ponnyhack och häst blir...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: yamyam
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: sweep
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka