***Pomeranian!***

Koppen

Trådstartare
Jag vill verkligen ha en!!
Hur f*n lyckas man få tag i en? Hittar ju inte en enda, och då har jag även sökt efter en vuxen eller att bli fodervärd åt en.

Nu har jag letat i 1,5 år utan att lyckats... *lessen*

Nån som kan tipsa mig?

Sv: ***Pomeranian!***

Men där fanns ju inga valpar till salu...
Bara kullar som väntas och de ofödda är redan tingade...

Har du pratat med alla uppfödare du kan hitta, ställt dig kö på en valp?
Isåfall är de bara å vänta, håll ögonen öppna efter annonser :)
Lycka till

man kanske inte får tipsa om just annonser här.. men jag vet att blocket har några.. sök på rasen där..

lycka till :p

Men går ju kontakta uppfödare som står på den listan.
Jag gick in på en kennel och på deras sida stod det att de ofta har valpar...

Fast dom ofödda kan ju inte vara tingade i all oändlighet!?

Kontakta en uppfödare som verkar vara bra och ställ dig på kö.

Precis, jag står i kö på en valp. Kommer få vänta ca 1,5 år på min valp, från det jag bestämde mig.

Precis, jag står i kö på en valp. Kommer få vänta ca 1,5 år på min valp, från det jag bestämde mig.

Det gör jag med :) Ställde mig i kö för nån månad sen, uppfödaren ska ha några kullar första halvåret -08 så jag hoppas på nån valp därifrån.. Men jag vill ha en med show-potential så jag är villig att vänta flera år om d behövs!

Karina på Vangehedens kennel brukar ha. Nu ligger ju detta på Gotland. Jag köpte min papillon av henne och hon hade även dessa valpar. Förstår att du vill ha en, mitt val stod mellan en pappis och en dvärgspets. Så gudomligt söta. Men det bidde en liten Tuzz.

Oj, vilken kö det har blivit. Jag tänkte köpa en Pom för två år sedan och fick tag på flera bra kennlar som jag kunde köpa valp och få inom någon månad. Men sen kom jag på att Pom var helt fel ras för mig... Men men.

:)

Min ena granne har 2 st, en svart och en vit med fläckar. Jättesöta hundar faktiskt men LITE bjäbbiga!

/KT

Tycker många småhundar bjäbbar som bara den, men då säger inte ägarna till heller! Vavvan jag hade var tyst som en mus, men uppfödarens huliganer lät som en hel armé.. Det beror rätt mkt på uppfostran!!

Sen får de gärna säga till en gång när nån kommer, inte mkt annat de kan göra än att varna ägaren.. de skrämmer ju inte bort nån direkt :D

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 067
Senast: Niyama
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
637
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 637
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka