polsk import, behöver jag svenskt pass för att börja tävla??

V

vike

som rubriken lyder...duger det med det polska eller måste ett nytt införskaffas??:confused:

Sv: polsk import, behöver jag svenskt pass för att börja tävla??

Nej man byter inte pass , men ibland ska det registreras i passet att den är i S. Hör med din avelsförening.

lite småtrög kanske men hur vet man vilken avelsförening man tillhör??

Det duger bra med det polska passet. Om du vill kan du registrera här i Sverige så du får ett svenskt registreringsnummer, men du får inget nytt pass, men du gör du bara om du själv vill.
Vill du ha ett svenskt reg nummer börjar du med att kontakta ASVH så hjälper de dig.

tack för hjälpen...är tot nybörjare på denna fronten:) tur att man alltid kan få hjälp på buke:laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 595
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 984
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar