Pollenallergi?

Shenzi

Trådstartare
Förekommer det pollenallergi hos häst och isåfall vad är symtomen, vad gör man åt det?

*Undrande Sandra*

Sv: Pollenallergi?

vi har ne häst på ridskolan som är pollenallergiker, hon hostade å va lite krasslig så vet. kom ut för å kolla om de va någe virus men de visade sig att hon var allergisk. så nu går hon på med. å får stå i privatstallet där de inte dammar lika mycke å får blött hö å vila lite extra mycke..

Sv: Pollenallergi?

Ja det gör det. Använd sökfuktionen så får du mer napp.

Symtomen för min häst är att han blir väldigt loj, har konstant mer eller mindre klart rinnande näsa, kliar mulen mot det mesta och ansträngningsastma. Han är helt klart bättre på allt mulna dagar och symtomfri vintertid. Börjar varje år i skiftet mars/april och brukar hålla på till oktober.

Liknande trådar

Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
345
Senast: jemeni
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästar likt människor kan drabbas av pollenallergi och vissa hästar är mer känsliga för pollen än andra. Här är symtomen du ska ha koll på.
Svar
0
· Visningar
254
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 556
Senast: Liten
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka