Polisen vill inte ha sänkt hastighet

Sv: Polisen vill inte ha sänkt hastighet

Det enda vägverket gör är att skylta. Bryr sig folk? Om det står 70 eller 90 så kör man det eller lite fortare. Det krävs info till bilförare om hästar och barn.
Folk begriper inte att de båda kan få för sig att gå/kasta sig ut på vägen.

det är helt sjukt! det ska inte vara 70 på en väg där det dagligen traskar både hästar och småbarn på. Folk bryr sig inte om att det är en häst på vägen, bilvägen är ju ändå deras tydligen.

Själv blev jag så glad idag, på stallet där hästen står så måste man gå över en väg för att komma till ridhuset. När vi gick längs vägen idag så kom det en buss. jag gjorde halt och bussen saktade in till 20 km i timmen kanske och körde förbi, det kallar jag busschaffis det. Vi behöver fler förare som tar ansvar för att vägarna är säkra för alla att gå på, även hästar.

/Louice

Hej! Jag har mina hästar där på sommaren, och vet hur den vägen ser ut! Vissa kör som galningar där, och man måste gå över, och på den vägen för att komma till hagarna. Vägen går ju "mitt i" ridcentret. Och dessutom är det många ridskole, och ridläger barn där, och alla kanske inte är så erfarna! Jag kan inte förtså att man inte kan sänka hatigheten!? Det är sjukt!

lolouice skrev:
det är helt sjukt! det ska inte vara 70 på en väg där det dagligen traskar både hästar och småbarn på. Folk bryr sig inte om att det är en häst på vägen, bilvägen är ju ändå deras tydligen.

Själv blev jag så glad idag, på stallet där hästen står så måste man gå över en väg för att komma till ridhuset. När vi gick längs vägen idag så kom det en buss. jag gjorde halt och bussen saktade in till 20 km i timmen kanske och körde förbi, det kallar jag busschaffis det. Vi behöver fler förare som tar ansvar för att vägarna är säkra för alla att gå på, även hästar.

/Louice

Folk bryr sig inte, jag bor längs en 90 väg som det bor massor av hästyägare vid, det finns till och med ett ridhus inärheten, där det fanns ridskola förut. Men icke, då, inte skall farten sänkas...enligt dom. SÅ dåligt. När jag ledde hem hästarna från sommarbetet fick ja hålla uppe handen hela tiden för att folk skulle fatta att dom int kunde dra förbi i 110. Man blir så irriterad, och min andra häst, en unghäst blev ledd av en tjej strax bakom mig och helt plötsligt får hästen för sig att kasta sig ut mot vägen, hon var fem centimer från fordonet, inte konstigt att hon blir rädd om bilarna drar förbi som jävla dårar, jag bli så arg... tack gode gud för att det finns några få som fortfarande saktar ner när det går hästar på vägen

ja vad ska man säga!? :confused:

man skulle ha skrivit ihop ett genomtänkt och bra brev och skicka in till tidningen... över hela jäkla sverige så folk kanske kan få en aning om HUR en häst kan reagera :crazy:

Ja folk i trafiken har ingen koll alls. Ibland kan man bli glatt överaskad när en bil saktar ner å krypkör förbi. Men så fort dom kommit förbi "den studsande varelsen med metallhovar som kan repa deras fina BMW" så e d full fart iväg..

Vi har också en stor 70 väg utanför våran ridklubb, å där e man rätt korkad om man traskar ut bakom bussen innan man har sikt i motgående körriktning. Men när ett gäng fnittrande tjejer ska traska över vägen så e d klart att uppmärksamheten inte e så stor.

Det är så jävla sjukt! Jag höll till på den ridskolan mycket förut och det är mycket yngre personer som åker buss dit varje dag. De har alla hagar som inte är grushagar på andra sidan 70-vägen och man måste rida på den om man ska rida ut.

De gör INGENTING för att underlätta för ryttarna i vår kommun. Vi får inte ens rida på cykelvägarna. Nästan alla vägar här är 70- eller 90-vägar och det finns nästan inga grusvägar och inga ridvägar alls. Vill de ha ut oss i trafiken? Hur många bilister vill ha ett halvt ton i vindrutan? De tär inte sällan folk tutar när de kör förbi ett ekipage heller :crazy:

Nu trodde man ju att de skulle börja tänka lite och åtminståne sänka hastigheten utanför det stallet, men inte! Blir så jävla arg.

Hej.
Jag tycker det är fruktansvärt dåligt att dom inte kan sänka hastigheten förbi Valsängsridhus, har sjäkv 2 barn som rider där skall det vara tvunget att någon förolyckas för att det skall bli någon hastighetssänkning, det körs alldeles förfort på denna väg överhuvudtaget, det kanske skulle hjälpa om dom gjorde en kontroll av hastigheten någon gång så kanske folk lättade på gasen. Jeanette Edvardsson

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (GP) Det gamla vägnätet på Tjörn är en milstolpe i öns historia. Nu är det kartlagt av arkeolog Martina Svensson. Hon fann glömda...
Svar
0
· Visningar
891
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (GP) Polisen i Västra Götaland planerar att skära ner på rytteriet - ett av de mest effektiva vapnen mot fotbollsvåldet. - Vi behöver...
Svar
0
· Visningar
676
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (GP) Den bruna travhästen ligger djupt nedsövd. Benmärg ska transplanteras från höftknölen till ett skadat gaffelband. Chefsveterinär...
Svar
0
· Visningar
660
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Göteborgs-Posten) Bättre skyltning, men inga farthinder och ingen sänkt hastighet på raksträckan utanför Valsängs ridcenter på Tjörn...
Svar
0
· Visningar
817
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama