Poetic justice rc 81

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sambeon
  • Startdatum Startdatum
S

Sambeon

Hej! Vi tänkte betäcka ett utav våra ston i år och vi fick tips om att Connemara hingsten POETIC JUSTICE RC 81 skulle vara toppen till vårat sto.
Jag sökte lite på nätet men det kom inte upp så mycket om honom. Fick upp stamtavla bild och avkommor samt ett reportage där det står att han är i Frankrike denna avelssäsongen.
Mina frågor är: går det att få tag på fryst sperma? antar att det inte går färskt eftersom han är i Frankrike.
Och är det någon som vet vad det är för priser för honom??
Vore tacksam för snabba svar då stoet ska brunsta om ca två veckor.
// Sambeon :bow:

Sv: Poetic justice rc 81

Ta kontakt med Pia Lewin på Flammabyggets stuteri, det är hon som äger hingsten.
/Qbaby

Okej. Tack så mycket det ska jag göra.

Det sägs att han inte funkar på fryst semin och att inget av de ston som seminerats har blivit dräktigt. Men det är väl lika bra att du kollar upp det själv, i fall det inte stämmer.

Annars kanske Poetic Kelly, hans nygodkände son kan vara något?

Liknande trådar

Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 692
Senast: kopparberg
·
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 936
Senast: Molekyl
·
Avel Det är första gången vi ska betäcka ett sto. Vi vet inte mycket om hur det går till. Så det skulle vara jättebra någon kunde hjälpa oss...
Svar
5
· Visningar
3 178
Senast: QuickStar
·
Avel Ska betäcka vårt KWPN sto förhoppningsvis på nästa brunst. Problemet är att vi ännu inte valt någon hingst, eller jo, det har vi gjort...
2
Svar
21
· Visningar
2 234
Senast: Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka