Plötsligt kissat i sängen?

Misiaczek

Trådstartare
Jag fick ju hem min katt, på 2-3år, i torsdags...allt har gått jättebra hittills och han verkar verkligen trivas både med mig, hunden, och nya hemmet. Han har ätit, druckit och gått på låda som han ska... Är kelig, framåt o nyfiken... ja allt har verkligen gått framåt...(han är fd hemlös katt, bott inomhus i 3 månader nu).
Men så idag gick jag första gången iväg en lite längre stund (än hundpromenaderna) till mataffären bara för att handla, han låg i sängen när jag gick...när jag kom tillbaka så var där en stor gul fläck på täcket och lakanet, som självklart sjönk igenom till bäddmadrassen... :confused: jag luktade på det lite o jo, visst var det kiss....

Så, vet inte riktigt om jag kan få svar här, eller vad jag vill ha svar på.. men är väl mest förvirrad och lite besviken... Har inte haft katt på flera år så är väl lite ny i det här igen..o vet inte varför katter skulle kissa i sängen..förutom om det inte handlar om nån sjukdom då.. vilket det troligtvis inte är då han nu som vanligt gått på låda igen efter jag kom hem... :crazy:
Kan det ha o göra med att han varit hemlös annars typ hela sitt liv? Kan det vara för att han kommit till ett nytt hem... Eller för att han helt enkelt kanske vantrivs hos mig? :( Eller för han vill bli utekatt igen...? Vet att det inte finns säkra svar på det här..men nån som kanske har en aning om varför han kissade i sängen...?
 
Sv: Plötsligt kissat i sängen?

Hade du hunden med dig på promenaden, eller var de själva?

han har ju inte varit hos dig i många dagar, kan vara stressad trots att det inte märks så mycket utåt, stor omställning och bara några dagar.... Kanske blev han stressad när du försvann (hund eller inte hund i bostaden).....

det stora utmaningen är ju att inte göra en upprepning av kissandet....
 
Sv: Plötsligt kissat i sängen?

Nej hunden var instängd i köket.

Ja precis, jag hoppas att det bara är så att han är stressad fastän det inte märks utåt... och som du säger att det inte upprepas är det viktigaste :S
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 081
Senast: Red_Chili
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 385
Senast: Kaching
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 275
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 394

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp