plötslig ryggvärk

emlem

Trådstartare
Vi satt ute och åt middag vid picknickborden, hade en liten bebis i famnen och gungade henne lite när jag satt, sen gick vi in och satt i soffan och där upptäckte jag att något inte stämmer med ländryggen som plötsligt gör ont på ett helt nytt sätt. Nu har det förvärrats och jag har svårt att ta mig i och ur sängen, har kletat på värmande liniment som hjälper lite men gör fortfarande ont när jag vrider/lutar på huvudet, framförallt framåt eller försöker resa mig/lägga mig ner.

Är det den beryktade ryggskotten eller vad är det som händer?
tips mottages

Låter som att du kan ha fått ryggskott ja.
Rörelse är bra i den mån du kan, långsamma kortare promenader även om det är svårt att gå.
Liniment är bra, värme likaså.

När det mest akuta är över kan det vara bra att försiktigt sträcka på det onda lite så du inte bara kryper ihop och spänner dig. Men om det hugger ska du vara försiktig så inte musklerna krampar ihop och det förvärras.
Smärtstillande är bra så du inte går runt och spänner dig för mycket.

Detta är i alla fall mina erfarenheter.
Krya på ryggen.

Liknande trådar

Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 237
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar