Plåster på kaninen

LadyDedlock

Trådstartare
Utan att vi har märtk det har mina två kaninhanar haft slagsmål och lillebror Ozzy har åkt på stryk. Han är oigg och äter och verkar inte har problem med såren som tyvärr blivit lite infekterade. Dom sitter självklart inte tillsammans längre och kommer inte göra det längre. Jag har tvättat såren och donat om dom men på nått sätt vill jag täcka över dom men jag tror inte han skulle gilla om jag satte plåster på honom. Ska ringa till en veterinär imorgon och rådfråga vad jag kan göra. Som sagt han är pigg och äter och dricker och skuttar runt men man blir lite orolig när det blir infekterat.

Sv: Plåster på kaninen

tror dessvärre inte plåster skulle hjälpa eftersom han skulle med all sannolikhet pilla bort det :P

Mvh Freddie:bump:

efter rengörning idag började han slicka på såren och då hotade jag med nalle puh plåster och en tratt, tyvärr verkade det inte funka då han bara tittade på mig som att jag vore en idiot. Han fick en morot istället:)

om såren nu är infekterade, åk till vetten och skippa plåster. att sätta plåster över ett infekterat sår och på så sätt "stänga in" infektionen är inte bra

Nej men fy! Vad hemskt! Tröstkramar till dig, även om jag vet att det inte hjälper mycket.
Var det så illa att de inte kunde hjälpa honom?

Men va tråkigt :(

Många tröstkramar till dig !

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 712
Senast: Nominous
·
Katthälsa Sorry för långt inlägg. Min älskade kisse och den mest fantastiska varelse jag någonsin fått lära känna fick somna in i somras. Jag bor...
Svar
1
· Visningar
1 132
Senast: Sassy
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 182
Senast: Messy
·
Hundhälsa Min gamle Lapske har tårna på framtassarna hoppat ur led på till och från i olika situationer under ca 3 års tid, han är idag 9 år. Det...
2
Svar
27
· Visningar
6 623
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV