Pissar o skvätter

arabia

Trådstartare
Fick i torsdags hem en 3 årig hane tibbe/papillon korsning, nu är det ett problem han pissar o skvätter inne överallt, tips på hur man kan få honom att sluta med detta? Vi är ute mkt på promenader, flera gånger om dagen men han kan komma utifrån o lyfta benet så fort vi kommer in
På nätterna är han allt annat än rumsren. Då är tom min 4 månaders valp torr o sover hela natten
Kan en kastrering hjälpa?
Råd o tips mottages tacksamt

Sv: Pissar o skvätter

kastrera!!! och köp ett kisskydd till honom.

(jag gör ett antagande att han är tränad för rumsrenhet)

Det antar jag att han är
Hur fungerar ett kisskydd?
Tråkigt är det iaf med en jycke som pinkar på allt

Kastrering hjälper inte mot beteenden, där är det träning som gäller.
Man kan inte anta att en omplaceringshund är rumsrenhetstränad, man får börja om från ruta ett, o andra sidan har han knappt hunnit acklimatisera sig ännu.
Skvättskydd är ett penisfodral med inlägg som suger upp kisset o det känns otrevligt för hunden att bli blöt.

Liknande trådar

Övr. Hund Negativa kommentarer om vårt hundval undanbedes vänligt men bestämt. Jag är ute efter generella råd utifrån rådande omständigheter och...
Svar
16
· Visningar
2 456
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Gaaah!!!! Blir galen (inombords) på min unghund (hane, 7 mån) ibland. Bor mitt i stan så måste alltid koppla och gå promenad när han ska...
Svar
10
· Visningar
7 285
Senast: cewe
·
Hundhälsa Jag har en varmpälsad spets som snart fyller 11 år. Han börjar med ålderns rätt bli lite stel men inte så att det är någon jättefara...
Svar
7
· Visningar
1 186
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Min gubbe fick sig en liten sträckning eller vrickning i höger bakben förra veckan. Han blev inte halt men han blev svullen på skenbenet...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: JessicaM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Räkna ut kaloriintag?
  • Valp 2025