fejt

Trådstartare
Jag har problem med min pisk som jag tycker är tung. Det känns som att min högerhand låser sig av att hålla den och efter ett tag blir jag stel och avdomnad. Jag har en i något träliknande material som jag köpt för typ 500 kr på en tjusigare ridsportsbutik. Har ni tips på lättviktare? Vad har ni för piskar?

Sv: pisk

Jag har en från Piskmakaren i Lund, köpte på Göteborg HS mässan. Har den kortaste modellen eftersom jag kör shettis och tycker den ibland är på gränsen för tung, men inget som direkt stör. Den kostade ca 500 kr och jag är mycket nöjd.

Skulle dock behöva en längre till när jag tömkör.

Det finns kolfiberpisk som är väldigt lätta. Sedan handlar det inte bara om tyngden utan hur pass välbalanserad den är.

kört lite med pisk och tror att man skall börja från botten .Börja med ett ridspö för att lära dig hantera spö och töm sedan öka på längden och tömmen.

Piskmakaren har jag hört talas om tidigare. Ska kolla om han skickar. Tack! Piskvana är inte problemet, tror jag. Jag har förvisso bara kört i dryga året men tömkört med pisk har jag gjort länge. I tömkörningen upplever jag att jag växlar hand med pisken ofta, rör mig mer så där blir jag inte låst på samma sätt.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
515
Senast: pepp
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
911
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 369
Senast: Trassel12
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka