Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När du rider rörelsen. Känns hästen högre än sin mankhöjd eller lägre än sin mankhöjd?
Jag sitter ju lägre (ryggen)än vad framdelen är under rörelsen i o m att den måste lätta fram för att komma runt.
Jag fattar faktiskt inte hur du menar.
Galoppiruett är ju en av de mest samlade övningarna o då kan väl inte manken bli lägre?????
Jag fattar iallfall inte känslan av nerförsbacke
Men om den måste luta sig framåt för att komma runt får man backa till att stärka i korta piruettgaloppmetrar.
Det ringer mer en klocka om westernspinns- där hästen sänker sig- mest fram.
hästar som är som din blir väl lägre
OkNär du rider rörelsen. Känns hästen högre än sin mankhöjd eller lägre än sin mankhöjd?
Om hästen sätter sig så borde den ju kännas lägre sammanfattningsvis även om manken fortfarande är högre än bakdelen.
Visst borde den, om den är stark i sitt mellangärde? Precis som i en bra levad? Jag är lite nojig om T är tillräckligt fri i sin framdel i piruetterna eftersom han känns "låg" i dem. Samtidigt så verkar han vara väl undersatt baktill och kommer runt fint utan att kasta sig, och jag är hyfsad på att ge sjutton i att luta mig framåt, så det borde kunna vara rätt OK. De är väldigt bra när jag tömkör elelr jobbar från marken.
Ska försöka kolla lite mer på framänden i ridhusspegeln, och se om det är bra gest eller inte!
Ja är hästen inte stark i sitt mellangärde så hoppar den ju lite uppåt i sprången istället för att kompensera. Hästen kommer ju upp över manken och känns i uppförsbacke men det är skillnad på uppförsbacke och att bli hög.