Pinsam utställning

Apollo

Trådstartare
Ställde ut vovvsan i helgen i Gränna.
Min första officiella utställning så jag var grymt nervös. :crazy:
Hade fått hundra råd från allt och alla.
Ett var att jag skulle prata mycket med henne (jag blir lätt tyst när jag blir nervös och koncentrerar mig).
Så vi går in i ringen, vi ställer upp och jag pratar och pratar medans jag ställer upp henne.
Domaren kommer fram och säger "They don´t speek with them".
Tittar upp som ett fån och tänker f*n får man inte prata med hundarna, varför säger hon så, de har ju sagt åt mig att prata. Skänker en ond tanke till uppfödarna.
Då säger en av uppfödarna som har systern och står brevid mig att "Du står för långt ifrån oss andra kom närmare, hon skämtade med dig".
Hon sa alltså "Don´t you speek with them".
Suck pinsamt, särskilt som jag inte säger ett ord till domaren såg mest ut som ett fån:eek:.

Sen var det vår tur att springa, ska springa rakt upp och skuttar iväg med lätta steg.
Pladask, så halkar jag och ligger raklång på marken och vovvsan undrar vad jag håller på med.
Hade regnat lite så det var halt.
Slår mig rejält, men det är bara upp igen och fortsätta springa, haltandes. :cry:
Fick höra sen att hon sprang bra fram tills jag ramla,
alltså två steg.:(

Hon frågade iallafall hur det gick med mig, det var ju snällt.
Tror inte den domaren kommer glömma mig.

Så det var våran första officiella utställning där jag visar själv.
Får se om jag vågar igen, kan tillägga att vi kom sist, fast med fin kritik.:laugh:

Sv: Pinsam utställning

=)

Men, det blev en bra historia!

Ser vi dig och din hund i Gränna i augusti? Vi ska dit, förmodligen. Men jag vet verkligen inte om jag vågar visa själv, kanske kan muta sambon? ;)

/Syrsa

Se det positiva, det kan ju inte gå sämre i alla fall på nästa utställning :) Det skulle ju vara en himla otur i så fall om du skulle lyckas ramla då med :laugh: Klart att du vågar visa igen! du är inte den första som ramlar på en utställning och säkert inte den sista heller :)

Haha förlåt men jag måste skratta lite åt den här historien. :D

Alla är vi nybörjare någon gång, själv har jag inte ens vågat mig på tanken på hundutställning fast uppfödaren tjatat. :o
Det verkar ju som att du tar det med ro i alla fall, det är huvudsaken, och stort lycka till nästa gång! (Det kan väl nästan bara gå bättre nu?) ;)

Klart jag ska ställa igen:) nästa gång blir WDS. Får skaffa dubbar till skorna;)

Hon behöver gå upp i vikt och mogna på sig sen kommer resultaten, hoppas jag:grin:

Första gången är alltid värst! Och om 10 år, när ni vinner Stora Stockholm, så kommer du att skratta åt fadäsen! Lycka till i fortsättningen.

Lite rolig historia faktiskt!:laugh:
Men bättre lycka nästa gång!

Då var det dig jag såg :D
Jag gick precis förbi då och såg dig när du ramlade.
Men sånt kan hända, det var blött i gräset och då är det himla lätt att de blir så.
Men jag såg också att din hund reagerade på att du ramlade, för hon sprang jättefint innan sen blev det lite "stelare" osäkrare".

Men på't igen, nästa gång går det bättre.

Kan lugna dig med att min vovve drog omkull mig på en utställning . Också i ringen! Hon blev rädd vär smällarna ifrån skytteklubben knappt 1 km bort, som hadde skyttetävling samtidigt. Vovven drog sönder mina fingrar (hatar dessa utställningkoppel...) så jag kunde knappa hålla henne. Det hördes ett lågt skratt runt om... Min syster, som skulle titta, skämdes nästan ihjäl!

Det är sånt som händer :p

Första gången jag ställde sprang jag åt fel håll :o

En av gångerna jag ställde i Helsingborg var lite spännande. Skulle in i stora final-ringen i Avels-klass. Är nervös men tänker att "Vad kan hända? Det är torrt gräs= inte halt. Jag är mitt i gruppen så det är bara att följa strömmen=Springer inte åt fel håll eller så"
In kommer vi med en hel hög flashiga afghaner. Vi springer rätt så fort och nära varandra. Det går bra första varvet.
Domaren vill se oss alla ett varv till. "Det här går ju bra!" Hinner jag tänka...
Mitt framför domarbordet snubblar jag :crazy: Försöker hålla balansen samtidigt som jag försöker hålla tempot. Springer som en framåtlutad väderkvarn, haha, ni vet när det är precis mellan att ramla och hålla sig upprätt :p Återfår balansen men märker inte att vi ska stanna och ställa upp, vilket medför att jag springer rätt in i kvinnan framför...
Det gick bra ändå, blev bästa avels-grupp :)

Åh, just det. I sundsvall möblerade vi om lite...
Skulle värma upp mig och hund. Skulle gå in i ringen som det inte var bedömning i. Alltså en ring att öva lite i :-)
Jag kliver med lätthet över plastbandet som de så fint satt upp. Min hund har alltid tagit sig över banden utan problem förut. Men inte denna gång!
Hon bestämde sig för att dra med sig hela bandet och med bandet rasade stolparna i backen med en ljudlig smäll. Några vänliga människor satte upp stolparna igen medans min käre vän står och garvar. :devil:
Nåja, vi joggar runt lite och ökar sedan farten på diagonalens matta. Det visade sig att mattorna inte var fast-satta... På sista mattdelen åker både jag och hund iväg ett par meter. Hunden helt paralyserad och jag själv står på ett knä som redo för att fria till någon :o
Vännen garvar hejdlöst och jag haltar iväg medans jag bestämmer mig för att vi inte behöver värma upp något mera...hhaha

Finns säkert mera och det kommer garanterat bli mer pinsamheter. Klantig som jag är :D

//Flo

Jösses! Ska man ägna sig åt utställning ska man ha en kortbent hund alltså så att man kan trippa fram i en säker hastighet... :D

Se det positiva, nu har du avverkat allt pinsamt på en enda utställning! :D

Själv var jag också lite ofrivilligt pinsam på en utställning för ett par veckor sedan. Det var bara en annan hund av samma ras och eftersom jag tycker att stämningen ofta kan vara trist så passade jag på att önska den andra hundägaren lycka till innan hon skulle in i ringen. Hon höjde på ögonbrynen lite men sa ett förbryllat tack. Jag såg henne inte efteråt men tror att hon åkte ut med en trea. Min hund fick en etta och alltså också etta i konkurrensen(men inget CK). Domaren verkade gilla min hund och nästan ursäktade att han inte fick bättre resultat men det var varm och jag bryr mig inte så mycket utan var nöjd och glad.

Nu har jag av en slump fått reda på att hunden som vi slog har flera CACIB, är utlandsvinnare och verkar fått minst CK på varenda utställning den varit på(och det är mååååånga). Jag kan tänka mig att dess ägare var måttligt road av att först bli glatt lyckönskad av en utställnings-newbie och sedan slagen av densamma... :o

Ja ibland skulle man behöva det :D men det är svårare inomhus, där får man väl ha på klister på skorna ;)

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 232
Senast: squarepants
·
Körning Är det någon här som råkat ut för någon olycka eller liknande vid körning? Hur har hästen funkat sen som körhäst? Eller la ni av med...
Svar
15
· Visningar
3 409
Senast: Zarro
·
Övr. Hund Var med mamma hemma hos mammas särbo idag. Hade hunden med mig som vanligt och vi satt och pratade i köket, min hund låg lugnt på...
Svar
13
· Visningar
1 810
Senast: Calazirya
·
D
Övr. Hund Hej på er. Idag hade jag min debut i lydnadsklass 1, jag har aldrig vart på en lydnadstävling förr och allt var väldigt nytt. Jag kom...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 289
Senast: HeddaVovven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut