Andorra
Trådstartare
Var och kollade på kompisens nya häst. När jag gosade lite med honom kände jag att han hade en bula stor som en pingisboll mellan ganascherna. Vad kan det vara?
Var tvungen att undersöka mina hästar senare på kvällen och dom har inte någon knöl där.
Funderade på kvarka men hästen är pigg, inget snor och äter som vanligt.
När hästen stod och åt så tog han i ganska stora munnar med hö iofs men han blev helt fragdig runt munnen när han tuggade. Har aldrig sett det på någon annan häst. Han kanske har väldigt mycket salivutsöndring.
Hästen är vetrinärbesiktigad utan anmärkning för 2 veckor sedan. Vi var och kollade på honom för 2,5 sedan. Hon har haft hästen hemma hos sig i 1,5 vecka.
Vetrinär är bokad 9 mars för att kolla tänder och vaccinationer.
Var tvungen att undersöka mina hästar senare på kvällen och dom har inte någon knöl där.
Funderade på kvarka men hästen är pigg, inget snor och äter som vanligt.
När hästen stod och åt så tog han i ganska stora munnar med hö iofs men han blev helt fragdig runt munnen när han tuggade. Har aldrig sett det på någon annan häst. Han kanske har väldigt mycket salivutsöndring.
Hästen är vetrinärbesiktigad utan anmärkning för 2 veckor sedan. Vi var och kollade på honom för 2,5 sedan. Hon har haft hästen hemma hos sig i 1,5 vecka.
Vetrinär är bokad 9 mars för att kolla tänder och vaccinationer.