Pikeur ridbyxor

Q

quint

Hejsan!
Jag var och provade pikeur ridbyxor igår men behöver lite hjälp med storlekarna.
Jag trodde jag kunde ha barnstorleken(Lianca) men jag vet ej, tror jag provade 160 eller 170 vet ej, och dom kom jag knappt i. Provade också Ciara ridbyxorna i stl.34 och 36, 34 var på tok för små. Stl.36(72) var lagom i benen men lite stora i knä och rumpa så kände att jag ej ville slänga ut så mycket pengar på ett par ridbyxor som ej sitter perfekt. Så jag undrar:
*Vad motsvarar 176 i vuxenstorlek?
*Finns det någon mellan storlek mellan 34 och 36?

Lite rörigt men hoppas på svar. :)

Sv: Pikeur ridbyxor

Hej joss :D
Mina Lianca kom i veckan, hade storlek 176, dom var jättestora, satt typ som mjukisbyxor:p Så fick skicka tillbaka dom. Tror dom är större än minsta vuxenstorlekarna, dom ser iaf mkt mindre ut.

Hej Ela! Hur är det i skåneland?
Ok, var dom superstora på dig? Tror du jag kan ha 176 då?

Vad jag vet så finns det inga Pikeur i storlekar mellan 34 och 36, men att de båda finns i extra lång modell. Är dock ej helt säker.

Okej, jo det vet jag provade den extralånga och det funkade fint men sen satt inte resten så bra. :crazy:

Det är jättebra, hemma då? ;)
Jo, dom var riktigt stora, fast lite korta i benen, men dt gör ju inte så mkt när dt gäller ridbyxor iom att man har stövlar/chaps över. Du får prova helt enkelt :idea:

Storlekar på tyska ridbyxor:

Damstorlekar:
Korta ben: 34, 36, 38, 40, 42
Långa ben:72(36), 76(38), 80(40), 84(42), 88(44), 92(46)

Jag tror men är inte alls säker att 176cl motsvarar 34 och att 180cl motsvarar 36.
Sedan finns det ingen mellan storlek utan det är storlekstabellen som jag skrev ovan som gäller.

Även om det kan vara tråkigt är det alltid bäst att prova genom olika modeller och storlekar då det kan "diffa" mellan modellerna pga. olika tygval osv.

Åh, tack!
Jag har inte sett ngt ställe som säljer stl.180 bara. Det skulle nog var perfekt annars.

Jo det är väl ok, förutom att shallis är dålig ska till ATG snarast.
Ja måste hitta ngt ställa där dom har lite större utbud än vapencentralen, djur och natur är ju värdelöst.

Inte jag heller utan det var mest bara en översättning mellan dam storlek till centilong. :p
Jag tror att Pikeur slutar vid just 176cl och att det sedan är damstorlek som gäller.

P.S.
Kan ni inte ta OT via PM eller GB?

Ahhh jag får panik när jag inte vet vilken storlek jag kan ha! :p

Därför säger jag till dig att det bästa är att ta ½ lagret och prova genom olika Pikeur modeller i olika storlekar. :p
..½ lagret är väl kanske att överdriva men iaf 3 olika storlekar och sedan många olika modeller för att försöka hitta den rätta.

Jo får väl försöka, inte så lätt bara när det inte finns en stad i närheten med stort utbud av Pikeur.

Kom upp till Stockholm, speciellt under Stockholms International Horse Show så bör du kunna hitta någon modell. ;)

Måste bara fråga, finns stl.34 i storlek med längre ben? 68? 70?
Som 36 är ju 72 i långa ben.

Mycket vet jag inte, största problemet är ju att hitta rätt ridbyx modell till just sin kroppsmodell precis som i vanliga kläder..

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet hur Horkas ridbyxor är i storlek? Hittade fina på rea i en webbutik men har aldrig provat från det märket... Ligger lite...
Svar
13
· Visningar
3 399
Senast: Entourage
·
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
9 125
Senast: Salinero
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag åkte jag in till närmaste tätort för att leta efter lite ridkläder. Det finns, så vitt jag vet, bara två ställen som säljer sånt...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Magiana
·
Utrustning Eftersom jag häromdagen insett att både västen och hjälmen har väl många år på nacken så gjorde jag en raid i stadens ridsportsbutiker...
2
Svar
23
· Visningar
2 766
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar