Pikeur ridbyxor storlekar

Deimion

Trådstartare
Nu blev jag förvirrad...

På alla hemsidor står det att en lång 36:a är 72 och att en lång 38 är 76, men i mina ridbyxor står det något annat.

Jag har i vanligafall 34-36 på kläder och ridbyxor, men med väldigt långa ben. På alla mina Pikeur har jag, vad jag tror en lång 36:a, men det står 76 i dem.

76 (36L) står det i alla mina. Tidigare har jag haft möjlighet att prova dem, men saken till det hör är att jag nu hittat dem till lägre pris via en (svensk) webbshop och ska därför beställa.

Vilken storlek har jag på mina ridbyxor? :o

SKulle vara jättetacksam för svar!

Sv: Pikeur ridbyxor storlekar

(inlägget är för gammalt för att redigera)

Såhär står det på lappen:
32210698.jpg

(F 36L)

Du får beställa 76 L. Motsvarar nog en 36 L i Frankrike. Men det bör ju bli rätt att beställa den storleken du har.

Jo, det är klart, men är det en lång 36:a eller 38:a jag har :confused:

Jag har iaf 40 (en strl större än normalt - stämmer i alla deras modeller jag testat hittills) fast med långa ben vilket motsvarar 80.

Skulle gissa 76 är 38. För 78 känner jag inte igen? Har starkt för mig att jag försökt klämma mig i en strl mindre i bland om min inte funnits och då har det varit 38 eller 76, dock har det aldrig gått :p

Man delar den höga siffran med två, alltså 72/2 = 36 osv för att få fram "vanliga" storleken.

Nu blev jag verkligen förvånad! Har 25-26 på vanliga jeans (CK och Tommy H) med 34 i längd, och de är ibland till och med förstora. Att jag då har lång 38 i Pikeur gjorde mig verkligen förvånad då jag upplever att de också sitter tight.

Systemet på hur man räknar ut storlekarna vet jag, men fick inte ihop det att mina var 38! :eek:

Tack för alla svar!

Alla är byggda olika! Jag får klämma mig i 26 i jeans, men mina pikeur i storlek 72 är nästan stora på mig. :p

Det beror på modellen på ridbyxorna också och självklart hur man är byggd.

Mina Cindy har jag 72 på, har ca 27 i jeansstorlek. Lugana måste jag ha minst 76 på annars får jag inte upp dem över ändan ens...

Jag har Pikeur Lugana då jag inte tycker om ridbyxor med för låg midja. De sitter också tightast om midjan, egter ett par tvättar ;) provade Pikeur Cindy, tror kag det var och de varpå togk för stora i midjan, trots samma storlek...

När jag köpte mina par så var de alldeles för stora och slutade efter halva vaden och av någon dom anledning köpte jag dem ändå. Efter varje tvätt drog jag ut benen på dem och så småningom så satt de allt tightare. De glappar ingenstans, men de sitter inte heller tight.

Mitt äldsta par är längst och sitter också tightast. Har provat alla mina ridbyxor nu och kommit fram til att de nyaste var störst och kortast, medan det äldsta satt bäst.

Kan det vara så att de "anpassar sig" efter en efter ett antal tvättar, eller är det något jag inbillar mig?

Ska försöka dra mig till ridsportsaffären någon dag, bara för att prova en 72:a "bara för att" :)

Olika typer av modeller från Pikeur passar också olika typer av kroppar så det gäller verkligen att hitta "sin egna modell". Så det är bara in till ridsportsaffären och pröva genom alla olika modeller och precis som feel säger är det att dividera med 2 för att få fram den vanliga storleken.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 671
Senast: Squie
·
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
9 125
Senast: Salinero
·
Utrustning Ja, hur är egentligen KLs storlekar? Jag tycker mest att det är massa X före S:en och så (dvs. väldigt stora).... Nej, men jag har...
Svar
6
· Visningar
3 625
Q
Utrustning Hejsan! Jag var och provade pikeur ridbyxor igår men behöver lite hjälp med storlekarna. Jag trodde jag kunde ha...
2
Svar
21
· Visningar
6 868
Senast: quint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar