O

oseriös

kan nån hjälpa mig och berätta hur man lixom lägger ihop bilder, så att man får felra bilder i en bild liksom.. ??? :confused:
 
Sv: photoshop

Om man vill skapa ett sk kollage så skapar man först den bild som ska utgöra bakgrunden till bilden, och ger den de mått man vill ha.
Sedan öppnar man de bilder som ska ingå i kollaget. Beskär om man vill. Se till att ändra storleken på bildena, så att de passar in i den bakgrundsbild som du skapat.
Sedan är det bara att markera den bild du vill ha, gå på Edit > Copy. Sedan markera bakgrundsbilden och gå på Edit > Paste.
Om du markerar flyttningsverktyget (ser ut som ett "pilkors") så kan du flytta runt bilden dit du vill ha den.
I lagerpaletten ser du vilken bild som ligger överst. Om du vill att någon annan bild ska ligga överst och överlappa så är det bara att flytta de olika lagrena (genom drag och släpp).
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: L(i)FE
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 240
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
462
Senast: KesoNeso
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: swemale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp