Photoshop och musproblem!

M

maverick

:mad:
På min hemdator har jag numera en mus (eller heter det fortf. "pekdon") som lyser när jag rör den, alltså inget hjul under utan ljus ??
Är det det som gör att det är helt omöjligt att göra riktiga markeringar i PS? Om jag skall dra en markering (rektangulär) över tex ett ansikte så kan inte musen se till att markeringen blir tillräckligt stor. Förstår ni ngt av vad jag menar?
Jag blir snart galen när jag försöker bildbehandla.
Finns ngn som vet hur jag kan fixa detta? Skall jag byta mus eller går det att ändra inställningen på den jag har?
Tusen tack till alla Er som kommer med tips o råd! :bow: :bow: :bow:
 
Sv: Photoshop och musproblem!

Jag har då en trådlös lasermus och använder Photoshop utan problem, måste vara något annat som är fel...
 
Sv: Photoshop och musproblem!

Har du tänkt på vilket underlag du har till musen, kan vara en färg eller ett mönster som musen förvirras av på musmattan.
 
Sv: Photoshop och musproblem!

Kanske äldre optisk mus med dålig dpi.
Annars kan det vara som meodeo säger, dåligt underlag.
 
Sv: Photoshop och musproblem!

optiska musar klarar inte av tex. blanka underlag dvs. plast m.m det kan vara ditt problem!
 
Sv: Photoshop och musproblem!

Tack för svaren! Men, jag kan inte förstå att mattan skall vara ngt problem, den är matt i ytan. Mörkblå men matt.??
Har kollat drivrutiner, usb-port allt är ok, Var kan jag se dpi?
Detta är en Fujit/S model: MOWFBO ver 1.0
Någn som vet nåt?? :bow:
 
Sv: Photoshop och musproblem!

Hittar inten info om den musen mer att det finns spelare som kör med den så den kan inte vara så dålig.
 

Liknande trådar

S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 862
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp