Petskydd för kontakter

Lupino

Trådstartare
Vi bor i ett hus som saknar petskydd i kontakterna. Oanvända kontakter har jag tänkt att plugga igen. Men vi har ju en del lampor och annat som vi vill ha kvar, dessa stickproppar är väldigt lätta att dra ur och då står ju kontakterna där vidöppna.

Vad finns det för lösningar för detta? Jag såg denna på Siba ( http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SE95976 ) är det säkert nog?

Tacksam för tips!

PS. Vi vill inte byta ut hela eluttagen till moderna, vi gillar utseendet på orginalen! DS
 
Sv: Petskydd för kontakter

Vi har petsäkta eluttag, men jag har ändå pluggat igen med petskydd från IKEA. Påminner om de du visar. Men jag vet faktiskt inte hur man ska lösa det med lampsladdarna, det är ju otäckt om de inte är skyddade.
 
Sv: Petskydd för kontakter

Har själv samma problem, har löst det med att ställa saker för, som möbler, statyer,vaggan m.m.

Men det är ju inte idiotsäkert precis, har även i de andra håeln IKEA pluggar men det där var intressanta, ska ta mig en titt.
 
Sv: Petskydd för kontakter

såg intressant ut... petskyddat funkar då inte här... dottern försöker gärna pillra.... och min bror lyckades som liten göra det... om vi säger såhär, det är ett under han lever....
 
Sv: Petskydd för kontakter

Har samma problem som du. Jag har en hel del förlängningssladdar med uttag då vi har väldigt få uttag på en del ställe i huset. På en del ställe där vi renoverat finns petsäkra, men kommer ändå att sätta dit IKEAs petskydd. Problemet är ju de som det sitter sladdar i t ex till lampor och TV.
 
Sv: Petskydd för kontakter

Hur ser en petsäker kontakt ut då?
Bäst att införskaffa sådant innan min sambo inser att det behövs och försöker bygga något själv som kan skydda.. Det blir sällan jättevackert..
 
Sv: Petskydd för kontakter

Det ser ut som ett vitt lock i själva hålen. Även om man har petsäkra kontakter bör man sätta på petskydd ändå, så är man mer säker.
 
Sv: Petskydd för kontakter

Vill bara tillägga att för att få en stöt i moderna hus med moderna uttag så måste barnet föra in fingrarna eller ett föremål i båda hålen.:)
 
Sv: Petskydd för kontakter

Jag blir bara mer och mer snurrig av allt man behöver göra om och lära sig i bebisdjungeln..

Tur att jag inte har några vassa kanter på några bord i alla fall..
 
Sv: Petskydd för kontakter

Vi har petskydd från ikea, sonen dras till alla kontakter och peta in sina små fingrar. Vi har en del gamla kontakter som inte har inbyggt petskydd men har ändå satt i ikeas petskydd i alla.
 
Sv: Petskydd för kontakter

Hur är det med förlängningskablar med uttag? Finns det petsäkra sådana?
 
Sv: Petskydd för kontakter

Hur ser en petsäker kontakt ut då?
Bäst att införskaffa sådant innan min sambo inser att det behövs och försöker bygga något själv som kan skydda.. Det blir sällan jättevackert..

Eftersom du bor i hyresrätt så ska eran hyresvärd byta ut era kontakter till petsäkra om ni inte har det :idea:

Då slipper du oroa dig över sambons byggande :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 497
Senast: cassiopeja
·
Äldre Nu är goda råd kanske inte så dyra men kärringen är förbannad. Lång historia kort. Jag och exman bygger hus på min släktgård -97. Åren...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
25 216
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp