Personvåg, dags att köpa ny

Zpunk

Trådstartare
Min gamla våg börjar ge sig så skulle behöva en ny.

Har nu haft en mekanisk våg för att slippa lägga fokus på om det är några hekto upp eller ner från dag till dag, men funderar om de lite smartare vågarna som även mäter t.ex. kroppsmassa ändå är värt att kika på? Kanske kan man rentav ställa in en sån digital våg att inte visa decimaler? Eller är det helt onödiga features som är roliga i början men sen känns överflödiga?

Använder vågen för att checka av hur det går med viktnedgången, men om det skulle vara spännande med fler siffror utifrån träningen så är jag nyfiken. Rider och tränar crossfit regelbundet, hoppas även kunna komma igång med löpträningen.
 
Vi har en våg från Garmin som är uppkopplad så att siffrorna från vägningen kommer direkt in till våra konton i Garmin-appen, och även till My Fitness Pal (app för att räkna kalorier och följa viktnedgång). Det är egentligen fullständigt onödigt men ganska smidigt ändå, att siffrorna sparas automatiskt. Vågen anger bl.a. fett-%, mängd muskler, vatten mm men de siffrorna tar jag med en nypa salt. Jag bryr mig bara om vikten. Och det jag ser i spegeln.
 
Jag har en våg som jag använder med ojämna mellanrum, vad jag gillar med den är att den efter vägning visar senaste vägningarna så det blir tydligt hur mycket vikten diffar. Denna visualisering på +-2kg över tid gör att jag har lyckats släppa fokus på decimalerna och mer kollar på trenden samt hur kroppen känns. Detta gör att jag kan väga mer men ändå inse att kläderna sitter bra idag. Det skiftet i fokus är underbart för min självkänsla :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp