Personlighet i magen?

evis

Trådstartare
Ja jag är grymt nyfiken på om ni tycker att era barn har visat personlighet redan i magen och om det sedan hängt i när de kommit ut på utsidan?

Min bebus är väldigt aktiv därinne i magen och kan bjuda på riktiga uppvisningar på utsidan just nu (alltså ser ut som alien som försöker krångla och sparka sej ut typ), jag är i v 27+4.

Min mor hävdar att vi (jag och mina syskson) har varit väldigt lugna i hennes mage, hon har ju också berättat att vi varit sömntutor sen när vi kom ut, sovit mycket mer än bekantas barn, när vi var spädisar.

Hänger det ihop? Ni som haft busiga ungar inuti magen, har de varit aktiva även på utsidan, och tvärtom?

Jag bävar litegrann, ska den lille vara så här vild får jag nog fullt upp.

Jag börjar också märka ett ganska tydligt sov och vaken-mönster, i alla fall vad gäller aktiviteten, behåller de denna rytm hela vägen till utsidan?

Nyfiken!

Sv: Personlighet i magen?

Ja, min unge gillade Idol i magen och det var tjofaderittan när vi tittade på det. Utanför magen sitter han och skrattar åt Laila Bagge så fort han får se henne.:D

Han var väldigt sprattlig och benen gick som trumpinnar redan i magen. Likadant utanför.

Morgonpiggheten har varit där hela tiden. Min sambo som jobbade skift berättade ofta att det var föreställning på morgonen så sängen nästan välte när han gick upp vid fem. Norpan vaknar fortfarande tidigt på morgonen och vill busa och äta lite. Fem-sex har det varit fram till nu, nu har han börjat sova till halv sju! Underbart.

Mina barn har nog inte haft plats att vara vildar i magen, men trycket i rörelserna har varit annorlunda.
Första barnet tryckte mera än sparkade, hon blev helt stilla om någon la handen på magen och var mer stilla nattetid.
Utanför magen har hon ett bestämt humör :angel: och passar det inte så visar hon det (vi fick höra redan på bb att personalen tyckte att hon hade humör). Hon är väldigt blyg för folk hon inte känner och har sedan hon föddes sovit hela natten (med undantag för att äta).

Andra barnet hade mer kraft i sparkarna och var mest aktiv på kvällen och tidigt på morgonen. Hon tyckte inte om när folk la handen och tryckte på magen.

Nu är hon ju bara 20 dagar så det är svårt att säga. Men än så länge sover hon mycket med mest vakentid på kväll och morgon. Hon har betydligt bättre tålamod än storasyster. Vaknar dock oftare för att äta på natten.

Ha-ha lessen att säga detta, men Ja det stämmer :D

Min son var en "vilde" i magen (trots att det knappt fanns plats för han.... ) och han har i hela sitt liv (snart 4 år) varit oerhört aktiv :angel:

Han har alltid sovit väldigt lite och lät inte mig sova speciellt mycket under graviditeten heller.... :crazy:

Så du vet vad du har att vänta dig :D
Lycka till med bebben!!

I magen var Moa lugn, det kunde gå några dagar mellan jag kände henne även i slutet.

Nu,ute i livet är hon allt annat än lugn! Hon har hela tiden varit rymt livlig, inte stilla en sekund, så är stämmer det inte:p

För oss stämmer det inte. Selma är mycket lugnare utanför magen än vad hon var i magen. :)

Har hört många myter om det där, "den som är lugn därinne blir vild ute osv...".

Vår bebbe följde snarare ordspråket "Vad du har är vad du får".
Hon övade trampolinhopp därinne och riktade sparkar om man råkade peta till henne, satt med röven i vädret och var tämligen bestämd och levnadsglad redan innan ankomsten. Kan inte säga att Något av ovanstående har förändrats. Hon hade inte tålamod att stanna så länge VI hade planerat, utan likt en alien grävde hon sig sakta ut... *muhahahahahaaa....* ...och alltsedan dess har det varit full rulle.

För oss har det stämt bra. Dottern som fyller två nästa vecka var helvild i magen och än värre är hon nu, i farten hela tiden. När hon var en liten bebis så fick man inte sitta eller stå stilla när man hade henne i famnen.. Man var tvungen att gå hela tiden.

Sonen som blir fyra månader om några dagar var väldigt lugn i magen och hittills så har han varit precis lika lugn utanför.

Mvh

I magen var Moa lugn, det kunde gå några dagar mellan jag kände henne även i slutet.

Nu,ute i livet är hon allt annat än lugn! Hon har hela tiden varit rymt livlig, inte stilla en sekund, så är stämmer det inte:p

Exakt så var Ella också. Lugn för det mesta i magen och hade jag fött vaginalt hade hon nog aldrig behagat komma ut..
Men nu är det andra bullar, jag är helt svettig om kvällarna :D

Emilia var väldigt lugn i magen, fick inte en enda spark som gjorde ont.
Men jag kan väl inte direkt säga att hon är lugn nu, det är full fart mest hela tiden. När hon var bebis var hon väldigt otalig, krävde mkt uppmärksamhet, kröp och gick tidigt. Det var en stor lättnad när hon lärde sig att ta sig fram själv, da blev hon mkt mer nöjd och glad.
Sov gjorde hon hela nätter (förutom 1-2 matningar) fran ca 1 man-5 man, sen har nätterna varit krangliga men börjar äntligen bli bättre igen (hon är 1,5 nu).

Liten i magen nu är det mer fart pa än Emilia, far se hur han/hon blir sen när den väljer att titta ut.

Mina barn har tidigt visat sina personligheter i magen och de håller i än. Storebror blir 3 år snart och lillasyrran är 8 månader.

Rasmus sov mkt, men sen var det full fart och han sparkades hårt, men var endå snäll man kunde buffa undan han så han sparkade där de inte gjorde ont.
Tilde började flyga runt redan i v.12 och tokvild typ dygnet runt! Och hon var otroligt bestämd. Sparkade på mig hårt om hon inte låg bekvämt så jag fick ändra ställning så hon blev nöjd. Är precis likadant nu, skriker rakt ut om hon inte får som hon vill på en gång och sover inte speciellt mkt.

Båda mina pojkar var väldigt, väldigt aktiva i magen och var det när de kommit ut.
men de sov sig igenom nätterna väldigt tidigt utan mat.båda två sover 12-13h / natt o sen den yngsta sover 2 pass om dagen o den äldsta ett långt pass, så jag kan ta det;)

Är rätt säker på att min store, 21 månader, bestiger Mount Everest minst två ggr om Dan o den lille, 8 månader, kravlar, sprattlar o ålar sig ett par mil om dagen..;)

/fanskap som sover gott även hon om natten

det där känner jag igen.. Hoppas bebben är mindre vild när dne kommer ut än nu, säger till direkt när det inte passar!! Blir en kavat ponnyryttare eller kanske möjligen fotbollsspelare (vilket den verkar ha talang för nu redan 3,5 månader innan BF)

"Hänger det ihop? Ni som haft busiga ungar inuti magen, har de varit aktiva även på utsidan, och tvärtom?"

Japp, det hänger ihop för mina barns del!

Min yngste var som en handbollsmålvakt i magen - överallt i magens alla hörn. Han är likadan utanför... Mina andra två barn var mer lugna i magen och är lugnare i temperamentet också.¨

Det här med temperament i och utanför magen stöds även till viss del av den psykologiska vetenskapen. Jag har läst det i någon pyskologibok.

Mjaeääh... Min bäbis var en vilde i magen och nog är han livlig utanför också, fast inte överdrivet. Han är go, glad och busig bara.

Han har sovit nattetid redan från början, och har inte alls hållit fast vid de där "bråkepisoderna" som alltid kom vid 23-tiden inne i magen. Så sova/vakenmönstret har han snabbt brutit.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka