Perfekt inserktsvätska

Estivuz

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av denna? Jag bara tog någon som verkade ny och som jag inte provat tidigare eftersom det mesta är skräp. Ingås att denna verkar användas för nötkreatur.

Har jag pungat ut flera hundra kronor på något som ej går att använda på pållen nu? Kan jag späda ut det? Hur bra är det? Någon som vet?

Sv: Perfekt inserktsvätska!

Bekämpningsmedel klass 2 reg. nr. 4349.
Någon som vet? Karens vid tävling??

Sv: Perfekt inserktsvätska

Jag använder ett insektsmedel för nötkreatur med bekämpningsklass 2 på min häst och de fungerar utmärkt. Det är det enda som tar de satans svidknotten. Det är FLUSA jag använder och för den är det dock endast någon dags karens för slakt(tror jag).

Jag använder ett insektsmedel för nötkreatur med bekämpningsklass 2 på min häst och de fungerar utmärkt. Det är det enda som tar de satans svidknotten. Det är FLUSA jag använder och för den är det dock endast någon dags karens för slakt(tror jag).

Flusa ska ju vara kanon har jag läst i andra trådar. Folk brukar späda ut det litegrann. Tror personligen inte det är sådär jättestor skillnad på hästar och kor men ville mest höra om någon har erfarenhet av medlet.

Har ingen möjlighet att lämna tillbaka då jag råkat slänga kvittot :grin:

Karens för tävling är det jag undrar över :)

Har svårt att tro att det ska vara någon karens för tävling på något av dem. Men ring tillverkarna eller miljökontoret (som någon tipsade om) och fråga, det måste vara det enklaste sättet :idea:

Eftersom medlet inte är godkänt till häst har jag svårt att tro att det står något om karens för häst i tävlingssammanhang på förpackningen eller någon annanstans heller för den delen.

FLUSAN behöver man inte späda ut heller, men allt nytt bör ju testas på ett litet område först så att hästen inte får någon reaktion på det.

Har svårt att tro att det ska vara någon karens för tävling på något av dem. Men ring tillverkarna eller miljökontoret (som någon tipsade om) och fråga, det måste vara det enklaste sättet :idea:

Eftersom medlet inte är godkänt till häst har jag svårt att tro att det står något om karens för häst i tävlingssammanhang på förpackningen eller någon annanstans heller för den delen.

FLUSAN behöver man inte späda ut heller, men allt nytt bör ju testas på ett litet område först så att hästen inte får någon reaktion på det.

Är det vätska som sprayas el strykes på aktuella ställen el? Har en ponny som får svår klåda i man och svans. Var köper man det?

Precis, jag får testa först och se hur han reagerar på det. Den är köpt på Gra**gården, verkar ny i sortimentet? Ska maila ridsportförbundet angående tävlingskarens så vi är på den säkra sidan.
Eftersom pålle blivit dopingtestad en gång har jag blivit väldigt nojjig när det gäller sånt här :D

Den har jag använt i flera år och du kan vara lugn. Det finns 2 flaskor. En med grön etikett för kor och en med blå etikett för häst. Flaskan till häst är mindre och kostar nästan lika mycket som den till ko. Innehållet är detsamma. Så som vanligt är det så att bara man ritar en häst på bilden så kan man öka priset rejält.
Behöver jag nämna att min häst alltid "utsätts" för ko sprayen :idea:.

Den har jag använt i flera år och du kan vara lugn. Det finns 2 flaskor. En med grön etikett för kor och en med blå etikett för häst. Flaskan till häst är mindre och kostar nästan lika mycket som den till ko. Innehållet är detsamma. Så som vanligt är det så att bara man ritar en häst på bilden så kan man öka priset rejält.
Behöver jag nämna att min häst alltid "utsätts" för ko sprayen :idea:.

Fast min har gul etikett :confused: och det står att den är till betesgående nötkreatur. Det är 500 ml flaska, den kostade typ samma som Switch pour on som är för hästar men bara innehåller 250 ml.

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Ray
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
464
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
905
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka