Pepparkakor

Centaur

Trådstartare
Hur länge håller degen i kylskåp? Innehåller inte ägg eller grädde, bara sirap, socker, mjöl, smör och kryddor. Visst borde den hålla så länge som smöret är hållbart till?

Hur länge håller degen i kylskåp? Innehåller inte ägg eller grädde, bara sirap, socker, mjöl, smör och kryddor. Visst borde den hålla så länge som smöret är hållbart till?
En vecka, läste jag precis, att hemgjord deg håller i kylen. Men det stod väl i och för sig inget precist om innehåll, så din deg är kanske annorlunda.

Länge, jag har haft pepparkaksdeg i kylen i över ett år :P. Mamma snodde den sedan och bakade ut den när jag tänkt slänga den. De vart helt ok i smak och textur, ingen blev sjuk.

Tills smöret härsknar... på en av mina arbetsplatser hade vid test på pepparkaksdeg i kylen i 3-4 månader. I slutet var den lite torr och smakade ganska mycket kylskåp, men hade inte blivit dålig. Så en 3-4 veckor tror jag att även smak och konsistens håller sig.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Shaggy
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 882
Senast: Tiffany
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
421
Senast: Jeps
·
Mat Snart är det Våffeldagen. Hur gör ni era våfflor? Jag brukar följa ett recept innehållande smör, mjölk, vetemjöl, bakpulver, salt och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 738
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar