Peppa mig nu!

caradan

Trådstartare
Ska för tredje gången i mitt 28 åriga liv tävla imorgon. Klubtävling på lektionshäst och jag är bara så hysteriskt nervös har inte kunnat sova på hela veckan!
Det är bara 70 cm, a1:c. (de förra gångerna var det clear rounder)
Är så nervös att jag ska glömma banan, göra brot mig totalt!
65 starter!
Usch behöver verkligen göra detta (för mig själv) och sagt att jag skulle vara med på sista innan sommaren och nu är den redan här. ästen käner ja utan och innan och rider henne oftast två gånger i veckan och hyr henne på alla lov/röda dagar som går.Brukar alltid gå bra att hoppa henne.
Ngn mer som blir så här nervös??

Sv: Peppa mig nu!

Sluta inte rid bara! Rid precis som att det var träning, då brukar det gå jättebra :)

Lycka till!

Tack båda!
Nu var det avklarat och vi blev tvåa!!! (av 18 startande i min klass) Helt suveränt och jag red bättre än jag brukar. Super att min ridlärare var där med lite tips och stötta mig.
Nu har jag fått smak för detta :-)

Rid som vanligt och ha kul!! Tänk att det är träning och att det är bara du och hästen. Det enda man kan göra för att bli av med supernervositet är att gång på gång utsätta sig för det man är nervös för(tror jag) Berätta gärna hur det gick och lycka till!!:laugh:

Rid som vanligt och ha kul!! Tänk att det är träning och att det är bara du och hästen. Det enda man kan göra för att bli av med supernervositet är att gång på gång utsätta sig för det man är nervös för(tror jag) Berätta gärna hur det gick och lycka till!!:laugh

Tack båda!
Nu var det avklarat och vi blev tvåa!!! (av 18 startande i min klass) Helt suveränt och jag red bättre än jag brukar. Super att min ridlärare var där med lite tips och stötta mig.

Grattis till placeringen :)

Tack båda!

Vad kul att det gick så bra! Grattis till er :D

TACK alla :-)
Jag lever fortfarande på det fast att det är flera dagar sedan, gick tom och anmälde mig till hoppspecialen på klubben...

Liknande trådar

Hästmänniskan Satte den här under ryttarhälsa i och med att det handlar mer om mig, ägaren, än om hästen. Och måste även börja med att jag vet att jag...
2
Svar
27
· Visningar
3 598
Senast: purity_666
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 564
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar