HH_gullet
Trådstartare
Blev helt för tvivlad nu! en gammal fodervärd till min häst hörde av sig till mig idag och sa att när hon hade honom så hade han kraftigt Patella i vänter bak och lindrigt i höger bak och att han hade ont och då hade hon lämnat tillbaka han till ägaren, sen var det en ägare i mellan som inte riktigt hade kolla på det och sen är det nu jag och jag har ägt han i ett år ca,så skulle tro detta är ca 3-2år sen hon hade honom, men jag kan säga att jag har inte märkt av detta, och hade han genom riden i sommras av den duktig kvinna och massör och hon märkte inget heller då jag alltid frågar hur hans känns, men blev jätte rädd nu tänkt om han har ont????
Jag tränade han ganska hårt i sommras både i dressyr och hoppning på högre hinder ca 110cm
Men hur farligt är det med patella? tror ni han har kvar det?
Fast när jag tänker efter så var han ganksa omusklad bak när han kom till mig men nu har han ju fått fina muskler bak och de är på väg upp.
Blev helt chockad! så vet inte vad jag ska göra nu, tänkarna är på hundra ställen nu!
Vad tycker ni jag ska göra till att börja med? jag är jätte rädd att han ska ha ont men tycker han skulle säga ifrån då och inte vara så posetiv till ridning och göra allt man ber om....
Jag tränade han ganska hårt i sommras både i dressyr och hoppning på högre hinder ca 110cm
Men hur farligt är det med patella? tror ni han har kvar det?
Fast när jag tänker efter så var han ganksa omusklad bak när han kom till mig men nu har han ju fått fina muskler bak och de är på väg upp.
Blev helt chockad! så vet inte vad jag ska göra nu, tänkarna är på hundra ställen nu!
Vad tycker ni jag ska göra till att börja med? jag är jätte rädd att han ska ha ont men tycker han skulle säga ifrån då och inte vara så posetiv till ridning och göra allt man ber om....