Passiers sadeltvål!! *kär*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Saint
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 421
S

Saint

I säkert 15 år har jag använt Ekols sadeltvål och hävdat att den är den bästa. Mycket bättre än exempelvis Stübbens som klibbar och kladdar efteråt.

Men nu är jag kär... :love: :love:

I Passiers tvål. "Billig" var den också. Gav 55 kr för min. Ja ghar aldrig varit med om så mjukt och fint läder!!

Någon mer som testat? Finns det fler likabra tvålar av annat märke? Någon som testat Passiers läderbalsam?

Sv: Passiers sadeltvål!! *kär*

Passier är sjuuukt bra. Rider i en sadel som är jätteskön fortfarande, trots att den är 32 år gammal i år. :D
Lite OT, men ändå! ;)

Jag vet att Veredus smörj är helt underbart :d

Jag tycker Passiers lädertvål är helt värdelös.. Gör ju inte rent lädret om det är skitigt. Mjukt blir det, men inte rent...
Och läderbalsamet är ännu värre :crazy: Alla sadlar jag smörjt med det börjar knarra :confused: och det låter konstigt när man rider med läderchaps/stövlar/helskodda ridbyxor.

Nä.. tacka vet jag Stubben lädertvål och Effax läderbalsam :D

Jag tycker Stübbens är kanon! Mitt blir i alla fall inte klibbigt... :crazy:

Jag gillar också Passiers lädertvål och har använt den i många år.
Den luktar gott också!:)

Immer

Älskar Passiers lädertvål, och balsamet. :D

Jag tycker Passiers lädertvål är helt värdelös.. Gör ju inte rent lädret om det är skitigt. Mjukt blir det, men inte rent...
Och läderbalsamet är ännu värre :crazy: Alla sadlar jag smörjt med det börjar knarra :confused: och det låter konstigt när man rider med läderchaps/stövlar/helskodda ridbyxor.

Nä.. tacka vet jag Stubben lädertvål och Effax läderbalsam :D

Om lädret har badat i lera, svett och jord skulle jag inte heller använda Passiers lädertvål. Då åker nog min kära gamla Ekoltvål fram och en stor löddrande svamp. :D

Men när man som jag tvättar lädret minst varannan gång det använts så brukar det där med riktigt grisigt läder aldrig vara ett problem. Men såklart. Ibland får man ju skrubba.

Jag kör på Stübben lädertvål och Effax balsam, funkar utmärkt, ekols produkter har jag aldrig haft något för... skulle vara priset isf ;)

Jag har med det. Det rengör inte lädret så jättebra, men gör det supermjukt!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka