P
Peyton
Ännu en sadeltråd, men jag har sökt och inte hittat så mycket info om Passiers sadlar, förutom att de är smala i bomvidderna :smirk: Behöver verkligen lite råd från alla er smarta bukare !
Passier Optimum, är den något bra eller? Jag har väldigt långa överben så jag behöver lite plats. Har ridit i en Kentaur Athen 17,5 tum, var ALLDELES för liten för mina ben - knäna klättrade över stöden hela tiden. Jag är ganska smal med liten rumpa oxå... Samt att den är lite rak för hästen.
Min häst är något svankig när han bara står på gången men bär upp sig mer när han blir riden, mot vid i bomvidd. Han har ganska stora gångarter och jag som är ovan får kämpa för att klamra mig fast
Den nya Passier Hubertus Schmidt - någon som provat den? Tips på andra sadlar?
Ska lägga upp lite bilder på mig och min pålle senare idag om jag hinner!
Tack så jättemycket på förhand! / Peyton
Passier Optimum, är den något bra eller? Jag har väldigt långa överben så jag behöver lite plats. Har ridit i en Kentaur Athen 17,5 tum, var ALLDELES för liten för mina ben - knäna klättrade över stöden hela tiden. Jag är ganska smal med liten rumpa oxå... Samt att den är lite rak för hästen.
Min häst är något svankig när han bara står på gången men bär upp sig mer när han blir riden, mot vid i bomvidd. Han har ganska stora gångarter och jag som är ovan får kämpa för att klamra mig fast
Den nya Passier Hubertus Schmidt - någon som provat den? Tips på andra sadlar?
Ska lägga upp lite bilder på mig och min pålle senare idag om jag hinner!
Tack så jättemycket på förhand! / Peyton