B

**BORTTAGEN**

Någon som vet genomsnittshastigheten på passen.Min kille och jag har en diskusion om hur fort det egentligen går.

På SM i år slogs världsrekordet i speedpass, tyvärr var banans lutning för stor så det blev inte officiellt. Men tiden var i alla fall 7,18 på 100 m, då med flygande start.

Den snabbaste tiden någonsin i speedpass är 6.99 från SM-99. Den tiden är tyvärr inofficiell av vad jag hört en ganska klantig anledning. Hur som helst blir medelhastigheten på det loppet 14.3 m/s eller 51.5 km/h.
Om man skall gå på det gällande världsrekordet är det 7.4 vilket tre ryttare har (har själv klockat det första). Det blir en hastighet på 13.5 m/s eller 48.7 km/h

Det snabbaste loppet i passlöp 250m är från landskampen 2002 och är på 20.9s. Det blir 11.9 m/s eller 43.1 km/h.

Ok,tack så mycket.Min sambo blir mer och mer imponerad av dessa fantastiska hästar och vi letar nu efter en till isis.Ska försöka hitta en lämplig femgångare att utveckla min ridning med! :D

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
625
Senast: Ajda
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
324
Senast: Blyger
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
352
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
489
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30