Passform på shortshaps

Corax

Trådstartare
Jag skulle behöva tips om bra shortshaps. Jag har normala ben mot det smalare hållet och jag har väldigt smala anklar.

Många shortshaps jag provat blir som säckiga vid vristerna och det ogillar jag skarpt.
Jag har ett par supertighta i skinn från H**ks men de börjar verkligen rasa sönder och resåren under foten är alldeles för stor numer.

Så jag letar efter nya. I skinn med bra resår och bra passform såklart. :)
Tips?
Helst inte skitdyra.

Sv: Passform på shortshaps

Hööks töjer sig alltid massor o blir säckiga o tråkiga.
Jag har haft problemet med smala vrister o normala vader, men efter att ha brutit bägge fötterna har jag inte problemet med smala vrister längre. Dock känns det lite makabert att ge det som råd :p

Dyons är lite smalare med bra passform hela vägen. De töjer sig lite så de ska sitta riktigt tajt från början.

Haha! Ja jag tänkte kanske inte utsätta mig för benbrott för att enklare hitta shortshaps. :D

De jag tidigare haft har varit ett h*lvete att kränga på sig från början, då sitter de bra sedan. De jag har nu är faktiskt helt ok i vidd fortfarande om än slappare än från början.

Kostar inte Dyon-shapsen (eller stavas det chaps? hjärnsläpp!)bortåt 2000?

Mina är från börjes, dom kan du prova nån dag :)

Men risken är att dom är lite stora i ankeln kanske...

Sedan har jag ett par slimmade från globus men dom är i mockaimitation fast tunnare. men riktigt stadiga och nice :) men fel material då ;)

Jag provar gärna!
Och materialet är väl egentligen inte viktigast, utan det är passformen. :)

Jo de ligger runt det priset, men de håller länge.
Annars har MH är slimmad modell, tror den kostar 700-800:-

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har de senaste tre månaderna reklamerat tre par asics och skickat tillbaka två par som varit felsydda. De jag har reklamerat har...
Svar
19
· Visningar
1 264
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Har precis införskaffat en ny väst, en Racesafe :love: Innan dess hade jag en Outlyne, som jag bokstavligen H A T A D E... Den satt...
Svar
17
· Visningar
2 551
Senast: lady_vip
·
L
  • Låst
Utrustning Hej! Har suttit här nu ett bra tag och letat efter info om olika sadlar, märken, passform, bekvämlighet, vilken typ av hästar de olika...
Svar
4
· Visningar
1 585
Senast: Laguna
·
Utrustning Sprang på Tretorn på rea idag, nedsatta till 1500 kr, så beslöt mig för att prova. Men vad är det för konstig passform på dem, eller har... 2
Svar
21
· Visningar
2 973
Senast: Fellow04
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka