Passar min bosal till hästen?

Sv: Passar min bosal till hästen?

Tycker det ser ut som den glappar väl mycket på sidorna, och så sitter den för långt ner.

Men (den ständiga frågan som jag vet att det är jobbigt att få :D) har du ingen tränare som kan passa in den åt dig? :)

Tyvärr har jag inte det:( Min tränare kommer ungefär varannan månad typ och ibland inte alls:P sen tränar jag annars för en dressyrtränare som inte alls vet hur den ska sitta:D Dock är jag medveten och lärd huuur man ska rida med bosal.

jag letar smått bosal till min man som fyller år snart men han har en arab och jag ser aldrig några storlekar på bosalerna:confused:

Tack för sidorna!:bow: Ska nog göra mig en sån träbit så man kan forma bosalen:) Ska bara höra först så den verkligen har en råhudskärna.

Ja det var väldigt svårt att veta vilken storlek det var på bosalen, oftast står det bara hur tjocka dom är(ex 3/4) men inte hur breda de är eller långa. Fick fråga det på den affären jag köpte bosalen.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
983
Senast: ufot
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 907
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka