Passar lokselen/kan lokselen passa?

kolblakkur

Trådstartare
Har nu knäppt bilder på lokselen som jag köpt. Tycker den känns lite stor, funderar på om jag kan lösa det genom att sänka nackputan. Vad tycker ni?

DSC09259.jpg

DSC09262.jpg

DSC09263.jpg

Sv: Passar lokselen/kan lokselen passa?

Jag tycker det är jättesvårt att se när det inte finns någon däckel, så lokorna hamnar alldeles snett. Men det kanske bara är jag som tycker.

Möjligen de kan vara för stora men jag tror att det hade varit mycket enklare att se om selen var komplett :)

Senast ändrad av en moderator:

Det du måste utgå ifrån är ju var draglädret ska sitta, 2/3 ner på bogbladet.
Sätt gärna på en däckel o fota igen så får vi se!

Lotta

Jag skulle gissa att hon inte ska ha lokorna ihopsatta med däckeln utan löst, som en lös brösta. Då spelar det ju ingten roll om däckeln sitter på vid fototillfället eller inte. ;)

kl

Shetlandskusk: Han är himla fin, pållen din!

Senast ändrad av en moderator:

Åtminstone jag behöver se dom i rätt läge för att få en uppfattning om dom passar eller inte. Oavsett om du har däckel eller inte så kommer väl inte draglädren att sitta i det läget som på bilderna när du kör?

Lotta

På första bilden så såg lokorna ut att passa. Resten av bilderna var det svårt att se. Allt hänger på hur draglädrena sitter.

Ta kort på när draglädren är i dragläge så blir det lättare att se. Be någon stå bakom och hålla upp dem med linorna

Liknande trådar

Körning Hej! Hade tänkt köpa en loksele och funderar lite på ifall man kan mäta ut några mått? T.ex. hur lång lokor och draglädret som det ska...
Svar
6
· Visningar
1 994
Senast: ptr
·
Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: Piglet
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
618
Senast: Mli
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
956
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka