K

kristallen

Behöver hjälp med passen. Ska börja lägga min häst i pass och vill gärna ha lite tips och tankar om vad man bör tänka på mm. Vill att det ska bli rätt och att han (Hästen) ska förstå vad jag menar

Pass är svårt! Och ännu svårare att förklara... Bäst är att du tar hjälp av en instruktör.

Det finns inget universalsätt att få en häst i pass, utan man måste vara väldigt lyhörd för hur hästen är just vid det tillfället du vill göra läggningen och den hjälpen kan du bara få när nån som har mycket kunskap om pass står och tittar på...

Lycka till!

Håller med! Tag instruktörhjälp! Pass är mycket om att balansera hästen, inte låta den falla för lågt, då styttar den sig, och inte låta den komma för högt, då slår den upp i galopp, osv.

Det är så lätt att det bloir fel om man laborerar själv. Så rider man vanligtvis för långsam pass om man inte får hjälp, och inte ridit en del pass tidigare.

Lycka till!

/Malin

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
629
Senast: Ajda
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
592
Relationer Julen kommer snabbare än jag vill och nu börjar jag leta efter bra presenter. Tidigare har jag gett bort upplevelser, mat och...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: alazzi
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 031
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar