Pass, skadelig?

S

sleepy

Når jeg en sjelden gang rir på "løpeturer" med mange hester, blir hesten min veldig gira, og slår over i pass hver gang jeg skal bremse han ned (i trav og galopp; skritten er helt fin). Passen holder han gjerne lange strekninger. Hvor skadelig er slike turer? Blir ikke hester veldig stive av for mye pass? De jeg rir sammen med har "vanlige, store brune" hester, og skjønner ikke problemet mitt... De tror som regel han bare traver j..... fort :p

Det är ett problem som många pigga femgångare har. Det finns ingen fakta om att det skulle vara skadligt, det finns hästar som enbart håller sig till passen. Att de kan bli en aning stela beror helt på, om det sker ett fåtal gånger så är risken inte stor att det skulle påverka din häst.

Godt å høre :)

Men min skeive rygg likte IKKE turen i går, måtte ligge på sofaen i går kveld, så jeg tror jeg skal unngå å ri slike turer i det hele tatt!

;)

Liknande trådar

Ridning Usj, det kjennes virkelig ikke bra ut ridemessig om dagen. Bremsen er på, enda stall eier sier hun har ekstremt mye energi ved utslipp...
2
Svar
39
· Visningar
2 325
Senast: tuaphua
·
Utrustning Har provridd en hest som er rund over ryggen. Jeg red i en dressursal, som ikke passet meg og jeg får stort sett alltid vondt i hoftene...
Svar
2
· Visningar
506
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 195
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jeg er medrytter 2 dager i uken på en ponni hvor hesteier ikke er mye til stede. Jeg vet ikke hvor mange andre medryttere han har men...
Svar
1
· Visningar
1 228
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama