Pass - lag? Hjälp!

Ninnurur

Trådstartare
Hjälp! Jag sitter på en juridikkurs där ett exempel med häst kom upp. När jag nämnde att det är lag på att hästen ska ha pass så ifrågasatte läraren mig och ber mig ta fram paragrafer. Jag googlar och googlar men hittar inget! På jordbruksverkets hemsida står det ju utförligt och bra men fortfarande utan hänvisning till lagen. Det jag har insett är att det är en EU-förordning. Snälla, hjälp! Var hittar jag rätt lagrum och paragraf?? :confused:
 
Sv: Pass - lag? Hjälp!

EU beslut 2000-68/EG från 1/3-2002. Kompletteras av lagen (2006:806).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 913
Senast: Blyger
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 940
Senast: NotlikeI
·
Kropp & Själ Först och främst vill jag bara börja med att säga TACK! Tack för allt som Buke och ni har givit mig. Allt stöd och alla fina och...
Svar
15
· Visningar
2 075
Senast: Anna
·
Hästmänniskan Min vanliga identitet här på forumet är rätt välkänd, och jag har inte direkt varit hemlig med vart jag bor, så jag valde att lägga den...
Svar
4
· Visningar
2 148
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp