Parkering vid mynttorget, Stockholm

Lycanthrope

Trådstartare
Jag ska under en lördag befinna mig i en byggnad på mynttorget i Stockholm och måste parkera min bil någonstans, så nära som möjligt.

Jag ser på kartan på eniro att det finns några större parkeringar men har själv aldrig varit där.
Någon som kan tipsa om en närliggande parkering som bör ha platser lediga på en lördag om jag anländer kring 09:30 på förmiddagen?

Kan man betala med kort? :o

Otroligt tacksam för svar!

Mynttorget ligger väl i Gamla stan?? Finns det verkligen parkeringar där, på Skeppsbron kanske? Jag skulle nog satsa på en gatuparkering där, det är gratis på helgerna. Det finns parkeringar runt Sergels torg, där kan du säkert hitta parkering vid den tiden och gå ner. Parkeringshusen centralt är dock dyra. Kort funkar i p-husen.

Riddarholmen och Skeppsbron är väl närmsta största parkeringarna. Finns lite mindre parkeringar, tex på Slottskajen (som är absolut närmast), men hur det ser ut där på morgonen vet jag inte.

Jag har alltid fått plats på Skeppsbron när jag velat parkera där, dock var det något år sen. Det kostar även på helgerna, vilket det inte gör i största delen av innerstan, men det är billigare än parkeringshus i city.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka