parelli utrustning

N

Nilaya

kikade lite på den danska pnh sidan, även om danska valutan antagligen inte är densamma så.. jag vet int men att en repgrimma och lite olika rep kostar ett par hundra... :rofl:
det är lite surt så att säga. det magiska repet.
måste man ha deras rep om man ska på kurs för deras pnh tränare?
eller är det tillåtet att ha tillverkat sina egna?

Sv: parelli utrustning

Nu har jag aldrig varit på en PNH-kurs. Jag var på JH-kurs. Hon hade inget emot att man hade egentillverkade grejer, så länge de hade korrekt funktion. Men hon hade även med sig leadrope och repgrimma som man fick låna till kursen om man ville. Dessutom sålde hon själv. Tror inte mitt (grimma + leadrope) kostade mer än några hundralappar tillsammans.

Kolla in på www.jaana.just.nu
Där säljer hon repgrimmor och leadrope.

Repgrimma pluss leadrope tilllsammans kostar 500:- och det är VÄL värt det!!!

För det första så är et kvalite och sedan är det bra tyngd i repet och repgrimman är mjuk och smidig samt att de som hon gör har en specialknut som inte alla har och bara det gör den värd att köpa då dessa knutar är bättre. :)

För att gå på en PNH-clinic behöver du inte ha deras redskap. Men vill du bli en PNH-elev och klara av de olika utbildningsstegen är det de grejjorna som gäller.

Parellis grejjor är designade för att användas i hans utbildningssystem, precis som andra grenar av hästsporter har redskap och spön som är specialtillverkade för sitt ändamål. Därför kan man inte köpa hans redskap i vanlig butiker.

Många säljer repgrimmor och grimskaft, av kraftigt varierande kvalité, så det finns att köpa från andra tränare också. Men personligen tycker jag att Parellis grejjor är måttstocken för hur NH-prylar ska vara designade.

/Camilla

Det finns ju grejor att köpa på andra ställen till långt under halva priset. Det där är att jämföra med märkeskläder o liknande. Det gäller bara att ha lite koll, så att det är bra grejor av rätt kvalitet du köper.
Man måste inte ha en orange pinne i en specialdesignad väska, det går bra med vilken avbruten kvist som helst i en icakasse...

Allt går. Jag började med en vanlig grima och ett tvinnat hamparep - men måste säga att jag blev mycket effektivare med riktiga grejjor.

Fast jag måste säga till den oranga pinnens försvar - utan min kära carrotstick vet jag inte om jag skulle kunna leva! Den borde finnas att köpa i varje affär - den är till för mycket mer än bara att sätta plastpåsar i kan jag säga!

/Camilla

Ja, jag menar också att man ska ha bra grejer, självklart! Men det finns lika bra saker att få tag på utan att man behöver betala för märket parelli.

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 240
Senast: anyberg
·
Övr. Hund Så nu har jag varit o rekat o kollat igenom allt o fotat lite hur det ser ut i Tripphult. Tänkte skriva här vad som behövs ta med. Dom...
19 20 21
Svar
407
· Visningar
27 091
Senast: PIRU
·
T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 030
Senast: Lazy Lady
·
B
Träning Hej! Jag hoppas jag får lite mer svar på denna tråd än den förra.... :smirk: Jag letar efter bra "basutrustning" repgrimma+arbetsrep...
2
Svar
24
· Visningar
2 638
Senast: bengall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet