Parelli material

Tuffy

Trådstartare
Ska beställa material från Parelli. Vad har ni? Vad behöver man börja med?

Har tänkt beställa Get started och Level 1 & 2. Undrar dock om man borde köpa alla 4 New Level på en gång?
Funderar också på On-Line materialet för närmare 1000 kr, är det bra?

Någon som vet vad frakten blir på ett ungefär?

Sv: Parelli material

jag ahr nån fundamental åsikt att oavsett vad man vill lära sig så ska man kontakta en instruktör och inte sitta och se på dvd och läsa böcker. De är ett fint komplement men varje ekipage är unikt därför bör man kontakta en instruktör och lära sig rätt från början! :) Sen se på film :)

försöker o inte tracka ner på olika instruktörer men :bow::bow::bow:

tack och lov att folk börjar reagera...

Jag kan inte precis säga att jag har trott att han "lever som han lär" men jag blev oerhört förvånad över att han gjorde något sådant under en demo. Det känns liksom lite korkat...

Instruktör har jag, läser gör jag som komplement och för att det är bra och roligt.

Har inte läst länkarna ännu, men jag kommer inte att köra helt fast efter en enda persons metoder. Däremot har jag läst mycket om Parelli och flera andra som jag tycker är bra, men självklart väljer man vad man tycker är vettigt. Alla hans metoder behöver man ju inte följa.

KL
Jag tar gärna emot svar på mitt första inlägg, vad ni tycker och inte tycker om Parelli får ni gärna hålla för er själva för jag tycker inte det är vettigt att diskutera om personer.

För att relatera till tidigare trådar som länkats hit, även om du ville att vi skulle hålla detta för oss själva. Så anser jag att en person som aviker så från sin egen "lära" inte är någon som har något att tillföra oavsett. Och sådana här övertramp skall alltid tas upp i ljuset så ofta det går.

Kicki :laugh:

Till TS:
Spara dina pengar och las i stallet ALois Podjhaskys bocker, dar traning sker som det har skett utan att ha en stor bla boll i hagen.
Men du kan ocksa ga til biblioteket och lana materialet, eller kopa begagnat fran Blocket/Tradera/annan site. Googla och ar saker pa att du skall finna mkt begagnat..
Om du vill anvanda Parelli teknikerna tank pa att det ar samma sak som folk har anvant lange, tyvarr har tex Ulla Stahlberg gatt ur mode men hennes bocker ar excellenta.
Vad du an gor, kop inte allt pa en gang, ta en sak i taget och forsok att fa tag pa det begagnat forst.. lycka till

För att relatera till tidigare trådar som länkats hit, även om du ville att vi skulle hålla detta för oss själva. Så anser jag att en person som aviker så från sin egen "lära" inte är någon som har något att tillföra oavsett. Och sådana här övertramp skall alltid tas upp i ljuset så ofta det går.

Kicki :laugh:

...och man behöver ju inte sponsra dom med ännu mer pengar.

Till TS:
Spara dina pengar och las i stallet ALois Podjhaskys bocker, dar traning sker som det har skett utan att ha en stor bla boll i hagen.
Men du kan ocksa ga til biblioteket och lana materialet, eller kopa begagnat fran Blocket/Tradera/annan site. Googla och ar saker pa att du skall finna mkt begagnat..
Om du vill anvanda Parelli teknikerna tank pa att det ar samma sak som folk har anvant lange, tyvarr har tex Ulla Stahlberg gatt ur mode men hennes bocker ar excellenta.
Vad du an gor, kop inte allt pa en gang, ta en sak i taget och forsok att fa tag pa det begagnat forst.. lycka till

Ulla Ståhlberg är fantastisk!

vill även tillägga

skjut inte hunden av karen pryor - grundläggande inlärning
dag nätterqvists sidor på nätet (googla)
och Ellen ofstad, som finns på mycket närmre håll och utan att göra reklam är en av nordens mest kompetenta tränare.

Tack för tipsen. :)

KL

Nu är level 1-4 köpt, begagnat. Ska börja titta någon dag.

Ursäkta mina oerhört dåliga googlingskunskaper, men vad är det du köpt?
Filmer, böcker, utrustning?

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
905
Senast: Lars L
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 700
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
2 000
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 671
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama