Myrten
Trådstartare
Jag har uteplats med kvällssol. Läget, riktning nordväst (tror jag det blir) i ett hörn av gården gör att det blir vansinnigt varmt sommartid. Från 17-tiden till det att solen sjunkit ner bakom huskroppen på andra sidan gården (efter kl 20) är det nästintill outhärdligt på uteplatsen. Dessvärre blir det samma i min lilla lägenhet eftersom båda fönstren vetter ut mot uteplatsen. Som tur är har jag tunga draperier som håller värmen ute ganska bra, men det är irriterande att inte kunna vara på uteplatsen!
Således behöver jag ett parasoll. Inser att det är en djungel. Hängparasoll, balkongparasoll... jag fattar inget! Men tänker att Buke nog har svaret.
Så, ös på! Uteplatsen ät tio kvadrat så inget gigantiskt. Och helst under en tusenlapp. Tips? Råd? Vad är det för skillnad på de olika parasollerna? Jag har nog aldrig köpt något och jag är 50+!
Således behöver jag ett parasoll. Inser att det är en djungel. Hängparasoll, balkongparasoll... jag fattar inget! Men tänker att Buke nog har svaret.
Så, ös på! Uteplatsen ät tio kvadrat så inget gigantiskt. Och helst under en tusenlapp. Tips? Råd? Vad är det för skillnad på de olika parasollerna? Jag har nog aldrig köpt något och jag är 50+!