Parasiter i sommarhagen.

F

FTW

Lite tidigt ute kanske, men men :p

Man ska ju helst ha olika sommarhagar åren efter varandra, dvs en sommarhage ska få vila en hel sommar mellan somrarna den används. (Tjo, vad tydligt det blev ... :angel:)

Men gäller det även om man har riktigt stora hagar? Då borde ju parasittrycker per hektar inte bli så stort, så då kankse man skulle kunna ha samma sommarhage varje sommar, eller???

De allra flesta har samma sommarhage år efter år. Det är också därför man avmaskar som man gör, för att hålla smittan nere.

Jo, men vi har så mycket mark så att vi kan ha två stycken stora sommarhagar, men så kom vi på att det kanske skulle vara kul att ha en jättehage istället, dvs inte dela marken till två hagar. Lite vilda västerns vidder,liksom :p
Men så vill man ju ha det så parasit-hygieniskt som möjligt när man nu har tillräckligt med mark för det.
Därför undrade jag vilket som ur mask-synvinkel är att föredra.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
921
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 137
Anläggning Hur många hektar tror ni krävs för att fyra hästar ska kunna gå på lösdrift i samma hage året om? Jag har tillgång till 8 ha, varav...
Svar
5
· Visningar
1 162
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka