Paraplyvagn

Ajda

Trådstartare
Vi ska till Grekland om 2 veckor och vill inte gärna ta med stora emmaljungan till Tuva 11 månader. Vad jag förstått kastas det hej vilt med vagnarna och vill inte riskera att den går sönder.

Vi tänkte att en paraplyvagn är det ultimata. En med sufflett och fullt liggläge. Jag letar med ljus och lykta efter en begagnad. Har inga höga krav alls tycker jag, hel och billig. Utseende spelar ingen roll. Den ska ju i stort sett bara användas till utomlandssemster.

MEN, det finns ju knappt några begagnade?! Vet någon nån superhemsida där det finns massor i utbud (förutom blocket)? Eller något ultrabilligt märke.

Sv: Paraplyvagn

är det något liknande sån här du är ute efter? :)
http://www.annaaxel.se/product_info.php?cPath=24_105&products_id=862

(sorry om det är helt fel och jag är ute och cyklar, är själv bara gravid så har inte så stor koll på vagnar och olika modeller än...);)

annars är väl ett tips att kanske kolla alla billiga varuhuskedjor? Eko, city gross, ica maxi, rusta, ÖB osv brukar ju ha en salig blandning på sitt sortiment och där brukar det ju inte vara alltför dyrt?

Annars är mitt bästa tips tradera, särskilt om man inte har jättebråttom med att köpa nått. Har man lite tålamod kan man verkligen fynda (tips är att kolla i mitten på månaden, långt från löning, och sena kvällar).

Vad är du villig att betala?

Vi ska åka utomlands i höst, Ella kommer vara kring 6-7 månader och jag har kikat på Carenas sulky, cresent och acta gracos :)

Helst skulle jag vilja ge typ... 300kr för en begagnad. Som sagt, bara den fungerar så får den se ut hur som helst.
Känns onödigt att köpa en ny, för en paraplyvagn är inget jag vill använda hemma. Då föredrar jag mer rejäl vagn.

Finns ju massor på blocket, kolla angränsande län och kanske ni kan hämta den när ni åker till flyget eller skicka med bussgods. Jag tycker de finns massor men vi bor ju i olika län. Åker till Kreta i september ;)

Jag hyrde en resevagn på Babyproffsen när vi var iväg på canarieöarna i januari. Har för mig att 2 veckor kostade ett par hundra men jag behövde bara betala en hundring eftersom de inte hunnit "gå igenom" den efter julen.

En paraplysulky är väl inte väldens bästa vagn, men jag var väldigt nöjd med att jag hyrt en istället för att ta med min fina scooter! För mig var det meningslöst att köpa en eftersom jag aldrig skulle använda den hemma i sverige. Sååååå osmidig är ändå inte scootern att ta med sig i bilen...

Vi har en liten trehjulig sulky med fullt liggläge och sufflett. Hur smidig som helst att ha med sig och ändå inte ranglig. Större hjul än på en vanlig sulky och därför lättare att köra! den kostade 1200 tror jag. Avantig moving light heter den! Min son har åkt i den från han var typ 7 mån
avanti-svart.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka