Para kaninhona igen?

T

Tuffa_tosen

Hej, för ett år sen så fick min hona sin första kull. Då var hon 2 år. Hon fick en unge som tyvärr inte klarade sig. Nu undrar jag om jag kan para henne igen, eller om jag inte ska para henne något mer?
Hon blir 3 år i Juni och är en löwen hona. Frisk och pigg:)

Mvh: Maria

Sv: Para kaninhona igen?

Fick hon bara en dödfödd unge, eller fick hon en dödfödd och några pigga och glada med? :confused:

Hon fick en unge som dog efter ett dygn ungefär.. :cry:

Eftersom hon var såpass gammal redan första kullen skulle inte jag prova igen, födseln kan bli komplicerad. (Kanske därför första ungen dog?)

Okej, då hoppar jag nog över det.

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
342
Senast: Pegasus63
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
450
Senast: The Beast
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 162
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve